Yang gojes gojes je

Tuesday, April 9, 2013

5th anniversary part 2

Assalamualaikum...

gigih aku update blog nih sementara ada masa terluang..hihihi..act aku mc hari ni sebab demam..sakit giler kepala ni aihh...ok seperti dijanjikan aku sambung story honeymoon ke pangkor...aku apply cuti jumaat lepas..3 hari 2 malam honeymoon nih..excited btol membilang hari hahaha..paling best kitorang tak naik kete..tapi hubby ajak aku ride..so bawak baju pun brp helai je la...anak2 tgl kat parents aku..ala sekali sekala kan..hehe..pkl 10 pagi kami gerak ke Swiss Garden Damai Laut Resort...weeee....

naik moto mmg kejap je la sampainya berbanding naik kete..cuma kebas punggung jela huhu..tapi best sangat..hihi...jom tgk gambar.

google map jap..sesat.silap jalan.kah kah kah..

alhamdulillah selamat sampai ke Hotel Swiss Garden Damai Laut.a very nice place..just jauh ke dalam..gile jauh..hahahah

view from our room...patutnya hubby booking bilik mengadap laut..tapi sampai sana hampeh tak dpt btol2 mengadap laut pun....tapi takpe tetap cantik.

petang lepas berehat kitorang jenjalan tepi pantai..hihi..best sgt dpt spent time berdua...

jangan jelous..ahaks :p
petang ptt nye kami naik bot pergi tgk sunset tp cuaca tak mengizinkan so tunda ke esok plak.
malam kitorang keluar makan ikan bakar kat lumut..makan seafood semua.sedap!tak fikir diet dah..hahah..lps mkn trus blk sbb tmpt nak masuk ke hotel tu kan jauh..sgt scary hokeh..kiri kanan paya bakau...kalo pkl 12 mlm mau meremang bulu roma..huahuahua..

day 2..bergambar di depan hotel sblm ke pangkor island hehe.
lps brekpes kat hotel pagi sabtu tu kitorang nak ke pulau pangkor naik bot dari hotel..tapi hujan lebat lak..botman pun tak nak jalan sebab bahaya ombak kuat..so kami masuk la bilik balik..siap tido lagik..hahaha..hujan mmg lebat.sejuk je..best sgt..pukul 10.30 orang hotel telepon cuaca dah ok boleh pergi dah..yeay!

jom ke pangkor!
nsb kami tak dok chalet kat pangkor..duduk kat tanah rata je senang.kalo dok kat pulau malam2 mati kutu la nak buat apa.takkan nak mengadap laut je kan..aku bukan suka mandi laut..so better dok kat tanah rata..nk pegi ke pangkor naik je bot ke feri ke..jalan2 shopping balik ke tanah rata balik..lg best..hehe..kami tak buat snorkelling sebab tak bwk byk baju..in shaa Allah bln depan akan dtg lg dgn fmly sebab adik ipar kawen dgn org manjung..so nak singgah ke pangkor..hihi

ondway ke pangkor..20 min je..dari hotel.

kami sewa motor ronda satu pulau..hehe..botman bg masa 3 jam jek..tak shopping sgt pun sbb susah nk bwk blk..just beli utk anak2 dgn adik je.

my luvly hubby..luv u so much

mari pulang ke hotel...

lps blk dari pulau pangkor, rehat sekejap then terus keluar ke kuala sepetang mencari mee udang mak jah..marbeles!act ptg nk naik bot tgk sunset tp ku cancel sbb cuaca mendung, kalau pergi pun rugi sebab awan tebal..mesti tak cantik tgk sunset kan..dah la rm200 tuh..so kami keluar meronda sampai ke taiping..sejam dari hotel..naik moto mmg cpt.klu naik kete mau jd 3 jam kot sebab jalan byk lori.puas ht btol dpt mkn mee udang nih...siap tapau nasi goreng udang bwk blk mkn kat hotel.hahaha..sepanjang di sana kami buat solat jamak je sebab perjalanan jauh kan..pulang dri kuala sepetang sampai hotel pun dah pkl 8.30...berehat dan tido jela kejenya..hihi..

Ahad..last day honeymoon kami.lepas breakfast di hotel terus kemas barang dan check out...bye2 swiss garden..really had a great time there..bahagia sgt rasa..alhamdulillah..tahun depan pulak yer honeymoon in shaa Allah...

hubby balik ikut sabak bernam sebab nak cari mee ketam..best!
tercapai jugak apa yg diidamkan..selalu tgk org post pic je kan..akhirnya dpt gak merasa sendiri..sedap aihh...lps makan terus gerak balik ke kl....hihi begitulah serba sedikit cerita honeymoon kami.....i am so happy..tenkiu hubby!!