Yang gojes gojes je

Wednesday, December 5, 2012

result

Assalamualaikum

Berdasarkan keputusan MRI alhamdulillah tidaklah membahayakan, dan masih kecil 3mm je.tak tumbu dgn aktif..rasanya la sejak ku kat kolej masa umur 18 tahun dah ada, sebab masa tu aku mula rabun dan pakai spec.masih gak kena jumpa pakar neuro bln 2 nanti untuk pemeriksaan dan keputusan lanjut..menurut doktor Wong,biasanya kes aku ni tiada rawatan akan dilakukan sebab kalau operate buan banyak kesan negatif sebab libatkan byk saraf yg sensitif..klu makan ubat untuk kecutkan pun antara kesannya tak boleh mengandung (syukur Allah dah beri sepasang) dan kalau buat kemo or radiation theraphy pun kesannya tak baik jugak..jadi kata doktor buat apa nak amik risiko utk sesuatu y tak membahayakan.apa pun tgu la keputusan pakar tu nanti.dan aku tgh cuba rawatan alternatif yg sudah terbukti berkesan..antaranya buah mengkudu,durian belanda dan daun pudina..aku akan try jugak buat homeopathy dan rawatan isLam.tiap penyakit ada ubatnya.selama ni sihat, ni baru sikit Allah uji nak mengeluh?tiap org ada ujiannya.ada y sudah,ada yg berkali2 diuji dan ada yg masih belum diuji.perancangan Allah kita tidak tahu..Allah menguji krn sayangkan hambaNya..teringat satu hadis dalam Al Quran..satu ujian yg Allah beri akan dibalas dgn 2 kebaikan y tidak kita duga...dan bila terdengar seorang ustaz berkata, orang yg diuji Allah ni ialah orang yang baik2,dia diuji krn Allah mahu berinya pahala, sejauh mana dia bertahan dan sentiasa mengingati Allah.bersyukurlah dgn apa sekali ujian yg melanda hidup kita..hdp di dunia jgn sombong dan ego.hari ni sihat,esok blom tentu kita tak sakit..hari ni hdp senang.belum tentu akan senang sepanjang hayat..selagi hidup buat baik dgn org,minta maaf jika rasa ada buat dosa dgn orang.jg riak mengatakan kta baik atau berlakon untk menunjukkan kita baik krn Allah lebih mengetahui isi hati kita.sykur jugak aku bertukar ke penjara..bos dan kwn2 sgt baik...aku mmg gembira duduk kat opis baru ni..klu masih lg buat tnt kat opis lama,agaknya bertambah sakit la aku ni sebab keje tu mmg la byk dan memeningkan..dekat vi ni,wlpun kerja byk tp tak la pening sgt pun,siap boleh tlg org lain buat keje, tanggung keje N lagi..kadang2 jadi PA kadang2 jadi pegawai perancang strategik..kekekeke..semuaa benda aku buat.dari yg tak tau terus tau..sgt berguna pglmn ni utk aku kalo dpt naik 41 nanti..bos besarku dato sakrie, mmg baik dan prihatin..act aku byk bos..most of them pegawai gred tinggi.tp sgt la baik,humble.mcm satu family dah..aku mmg btol2 bersyukur dpt tkar ke penjara ni..mcm aku  ckp tadi,perancangan Allah itu ada hikmahnya..alhamdulillah...hurmm dgn keluarnya result tu, hati aku dah senang,tak susah ht lg dah..doa dimakbulkan..walau pun mcm tu,rakan2 di ofis mmg sentiasa amik berat..carikan ubat, nak pergi kursus pun tak bg sebab tau ku tak sihat sgt...hehe..act sihat je diorang yg risau lebih..sampai keje lebih pun tak nak bg aku buat..pe kes?hahahaha..im ok la..semua family pun lega..cuma yg masih risau ibu aku la..susah hati sbb anaknya ni sakit..wlpun doc kata takde apa yg nk dirisaukan,org ta kan..ibu kita.....apa pun aku hrp segalanya berjalan dgn baik. Semoga Allah kuatkan imanku utk terima apa saja dugaan dlm hidup ni.ameen

1 comment:

  1. aminn..
    betoi yana, macam2 ujian allah turunkan kat kita..
    hang doakan aku sama na..huhuhu..
    semoga hang cepat sembuh sahabatku..tengkiu banyak2 bg kata2 semangat dan tlg aku...huu

    ReplyDelete