Yang gojes gojes je

Thursday, January 2, 2014

tayar oh tayar

Assalamualaikum

salam jumaat.aku tak perasan pun hari ni jumaat iaitu hari last bekerja sebelum cuti 2 hari.selalunya aku lah yg paling kalut hari2 mengira bila lah jumaat bila lah jumaat.adakah disebabkan azam 2014 aku yang mahu semangat dan keseronokan bekerja di sini?ok muntah darah.apa pun markah SKT aku tertinggi sejak bekerja sbg penjawat awam iaitu 95 peratus wow!hahhhahaa...bangga jap..aku ni kuat membangkang bos aku.kdg2 aku lak yg ajar dia.kdg2 dgn selambanya aku tak setuju dgn pendapat dia.ye aku lah yg aku rasa paling kuat menjawab kat sini.sedangkan org lain tak berani.bos kata A maka A lah.standard pasukan uniform boss is always right.but aku mmg outspoken aku tak reti nak simpan perasaan tak puas hati atau pura2 mengaku pendapat bos tu bernas.kikiki.wlpun begitu markah skt aku tetap tinggi.tq tuan, nilaikan saya berdasarkan hasil kerja.heheehehe

ok nak cite pasal kereta.pg td org pjbt sibuk dok ckp kat aku pasal tyr kereta dah crack 2 biji kat depan.aku pun pi la tgk.baru perasan.selama ni mmg tak nmpk pun.laki aku pon takdak cakap apa.(dia mmg tak amik port psl kereta aku pun).depa semua nmpk tyr tu merekah.nampak sgt kan depa busy body?bnda yg kita tak nmpk depa blh nampak wlpun kecik.hahaha..lepas tu aku pun risau.depa ckp bahaya kalau bwk laju la kalau bwk time hujan la kete blh terbalik bla bla bla.act dah 2 thn 3 bln pakai kete ni mmg tak pernah tukar tayar pun.kih3..mmg nak tukar dalam bulan depan ke.alih2 dia nak jugak suh aku keluarkan duit hhuhuhu..baru ja bayaq rm1050 yuran sekolah anak.sabar jelah...tadi aku ajak tn fadil teman sbb kalau aku pi sorang kena kencing pulak.tukar tyr, balancing, alignment kena rm310.kira ok la...dlm bajet aku.sekali chamber lak bengkok.(aku kan ganas suka terjun lubang) kena up lagi rm90.so total rm400..nangessssssss..pengajaran:jangan tunggu sesuatu bnda tu jadi teruk baru nak perbaiki tak kira lah dlm apa situasi sekalipun.terbaiik..bln lps renew roadtax keta, tukaq tyr moto, bulan ni byr yuran anak, tukar tyr kereta.apa lagi agknya ek??takpalah.simpan duit byk2 bkn boleh bawak mati.cukup makan pakai dah.tak mo stress2.jgn slhkan kereta.slhkan diri sendiri sebab tak jaga dan abaikan kereta sendiri.bila dia merajuk, dia boleh licinkan poket korang.ok bye....

tak risau dah...lg 2 thn br tukar ye.tyr blkg kena tukar jgk 3,4 bln lagi.

2 comments:

  1. yana, kereta aku ni asik angin kempis ja..hahaha..
    tu pun aku laki aku yang dok kata kereta tak dak angin..padahai aku dok naik macam biasa ja rasa....hahahahaha

    ReplyDelete
  2. Ada bocor kot linda tayar asyik kempis tu..aku pun nk tukar tyr blkg ni sekali ha.dah tukaq tu rs lega rs selamat sket naik.ni baru sebijik keta.cancel nk beli sebijik lagi.kikiki

    ReplyDelete