Yang gojes gojes je

Thursday, August 30, 2012

betul...nak kurus ;(

Assalamualaikum

Bulan puasa hari tu happy je tgk berat badan ade turun sket..lepas raya lagi la happy sebab rasa baju raya mcm dah ketat sket akibat banyak makan..huwwaaaaaa!!entah2 dah naik balik berat badan..ku memang nekad nak kurus balik..sakitnya hati bila tgk badan sendiri kat cermin..sedih sebab tak pernah la berisi macam ni :( lagi sedih ada orang cakap ku tembam..siapa lagi kalau bukan orang itu tak lain tak bukan en suami..walaupun dalam nada bergurau, tapi kalau dah banyak kali cakap hati siapa yg tak terguris kan??ni sedih sgt la ni sampai buat entry...huhuhuhu...last timbang berat 62kg..normal weight ialah 56kg.dapat rasa kolesterol dah naik lps raya ni..sebab dah 2 hari saya semput susah bernafas..sampai g cari oat dalam pantry dgn harapan kolesterol akan dibuang melalui penghadaman..kesian saya kan??:(

start semalam saya cuba jauhi nasi..kalau bole tak nak sentuh langsung..harap2 kuat la iman nih ha..pg td brekpes 2 keping biskut..tghari makan 2 keping roti wholemeal.berat tu masih bole consider sebab saya takde la gemuk mana cuma berisi je berbanding dulu kan..cuma risaukan tahap kesihatan..serius cakap semput tu memang menyeksakan..umpamakan tarik nafas tapi tak lepas, sangkut.kena lepaskan nafas secara kasar dan panjang baru rasa lega.tak ke seksa namanya tu?teringat kata-kata Dr Muhaya, jangan lepas dapat penyakit itu ini baru menyesal kenapa la saya tak jaga makan dulu?kenapa la saya makan makanan berlemak,beminyak dan seumpamanya??huhuhuhu..kalau org tgk saya memang tak sangka la saya ni kolesterol tinggi sebab saya tak overweight..mungkin cara pemakanan di hari raya tu yg buatkan kolesterol tinggi balik sedangkan kolesterol dah back to normal sejak 4 bulan lepas..huhuhuhuhu...

Lagi satu sebab, kebanyakan baju pejabat saya semuanya jenis kurung moden dan kebaya..means sy kena maintain berat badan kalau tak hampir semua baju kena beli baru!adoi banyak sangat la duit tu?huhuhuhu...jadi saya nekad, nak jadi seperti dulu..saya harap kuatlah azam saya ni dan tidak separuh jalan.exercise agak terbatas sebab takde masa, tapi dah seminggu saya buat sit up hihihih...mujur badan berisi tapi perut tak muncit..kekekeke...harap2 lagi sebulan nak timbang ada berita gembira la...dan semput sila jangan seksa ku hokey......huhuhuhu...pic below pic terbaru saya...

hari raya pertama..masa ni belum melantak rendang lemang bagai..keh3...berat timbang beberapa hari sebelum ialah 62kg.


pada mata orang lain maybe saya takde masalah berat badan..cuma tuan badan aje yg tau..hehehe..realitinya...saya ada masalah high cholesterol!



ye, saya tak la gemuk mana cuma berisi sket..BMI masih normal tapi berat badan bukan lah ideal huhuhuhu


maybe pic ni nampak sket keberisian saya..lihat pipi saja..banding dgn wajah tahun lepas yg masih nampak runcing,now boolaattttt saja...huwwaaaaa!!

**sangat jeles dgn org yg makan byk tapi tetap slim melim ;( 

 _
_
_
_
mood:sedih dan kecik hati dengan seseorang..sabar la kan..Allah sentiasa bersama..ingat Allah bila sedih ;)

1 comment:

  1. aku ni pun, tembam balik dah lepas raya, masa posa berat turun 2 kilo..huwaaaaaaaa

    ReplyDelete