Yang gojes gojes je

Sunday, September 2, 2012

seronoknya cuti 3 hari

Assalamualaikum

Hari ni isnin dah...sat ja rasa cuti 3 hari...best dapat rehat kat rumah..cuti 3 hari,rehat kat rumah katanya, tapi baju2 berbakul tu masih tak dilipat.hahahahha...skang nih malas btol nak lipat baju tau..kena datang mood dulu..kalau tak, aku sanggup lepak tgk tv daripada lipat baju..kehkehkeh...kalau la ada orang nak amik upah datang lipat baju seminggu sekali kan best.wah!berlagak ekau ye macam orang kaya nak upah2 orang!hahahaha...

hari jumaat tu ada makan2 family kat rumah mak su aku...lauk tengah hari ada daging bakar,air asam,udang galah masak lemak cili padi dengan belimbing, ikan bilis goreng cili, rendang ayam tua, dan yg paling best ialah tempoyak masak dengan daun kunyit potong halus2 tambah ikan bilis.sedapnya.....siap meratah lagi aku.heheehhe..nasib baik tgh diet, tak tambah la nasi kan..tak makan nasi rugi lak..huhuhuh..pastu mak aku buat laksa..kenyang tahap melampau la..yg hadir tak semua la..mak lang sham,pak ndak,pak ngah dengan kak yanti my cousin aje..tu pun ramai la jugak kan..aku bawak puding marble setelah direquest oleh adik sepupu ku amylia..sabo jelah..nasib baik ada barang2 kat rumah..amylia dan sambung study kat UTM Johor, semalam dia lapor diri.belajar rajin2 yer..alhamdulillah cucu-cucu tok bidin boleh dikira hampir semuanya graduan universiti..legasi doktor pun dah nampak turun temurun..harap2 anak aku pun adalah sorang jadik doktor kan..hikhikhik..ameeennn...

Hari sabtu petang g open house rumah bff nora..pkl 5.30 baru sampai..nasib baik makanan ada lagi.kihkihkih..jem gila dari semenyih sampai langat.pagi tu linda datang beraya umah aku..aku jamu mee hailam je..al maklumlah tengah2 bulan ni bajet ciput...kekekekeke..harap2 linda anak beranak kenyang la makan mee hailam aku tuh...hahahahaha..linda,mcm mana hal tu settle belum??aku doakan yg terbaik ok..sabaq bebanyak....:)

hari ahad lak, hari mengemas rumah..aku ada la ubah sikit susun atur perabot yg seciput tu..mata aku ni cepat bosan..hampesss sungguh..kalo ikut hati wallpaper pun nak tukar..melampau kan!kah kah kah...dalam mimpi jela.....ari sabtu tu sempat la tanya kontraktor yg dok buat umah sebelah tu..tanya nak pasang awning poly berapa untuk umah aku..dia bagi harga 4k, siap besi dgn pasang sekali.errmmm kena survey lagi nak dpt yg lagi murah..hahahahaha..niat nak pasng awning dulu ni, baru la buat tembok dgn tukar auto gate..sebab kalo hujan lebat tempias gak la..rasanya awning lg penting kot..insyaAllah kalau ada rezeki..tahun depan ler tu...hehehe..hujung tahun nak pasang awning kat belakang dulu.tu pakai yg biasa,murah je..kat belakang aku tak nampak, so aku tak kisah la kalau tak pakai awning poly pun..hehehehe..nak tambah sikit-sikit la dalam rumah ni..nak buat sekali semua mana mampu kan..lain la kot ada bank nak bagi aku loan 100k...kah kah kah!!sorry tak mo berhutang dah.......no loan2 ok...yg ada pun pening kepala nak bayar, nak piki..huhuhuhu...Ya Allah, murahkanlah rezeki kami..amin.....

1 comment: