Yang gojes gojes je

Monday, December 23, 2013

esok cuti krismas

Assalaamualaikum

Hujan lebat sungguh pagi tadi.aku dah mula liat nak bangun pi keja.sebelum laki aku simbah dgn ayaq baik aku bangun.kakakaaka...mata masih mengantuk.pkl 12.30 mlm br sampai rumah kot.sesi sharing padal medical card kat bandar mahkota dgn client si iela berjalan lancar.pot pet pot pet mulut dia bersembang.kalo layan mau sampai pagi tu.kahkahkah..iela nak amik medical card utk baby dlm perut.dia pregnant 3 bln.nak amik siap2 katanya.laki aku tgh buat quotation lain sbb utk pelan ni yg prubsn punya agk mahal.rm200++ sbb ada xtra basic.baby dilindung dr dlm perut lagi.laki aku cuba buat yg prudential (konvensional) pulak bole dpt murah sikit lah dari tu myb dlm rm180++ gitu...sbg org islam kami mmg syorkan utk amik prubsn takaful.tp ikjt jgk bajet client sbb prubsn premium mahal sikit dr konvensional.jadi kami ikut kehendak client jugak...tak kisahlah kan..hehehe..semoga dipermudahkan segalanya...amin....esok cuti wei!yg cuti masih byk tu aku tgk dok smbung cuti.untunglaaa...aku yg zero cuti ni dok diam2 kat pejabat.huhuhu....

Malam ni ada apoimen lagi kat kerinchi.sesi sharing jugak dan client ni mmg nk amik utk diri dia sndri.semoga dipermudahkan semuanya...amin...esok lak nk jmpa client utk isi form.dah sharing ritu.dan dia mmg nak amik insuran utk baby dia.alhamdulillah.hrp kami laki bini terus diberi kesihatan yg baik dan pnjg umur utk terus membantu client2 kami..amin...

Kalau tak hujan sok cadangnya nak pi cameron.3 minggu dah kot nak pi tak sampai2 jugak.huhu..nak ride ja.bertolak pkl 7 pagi.lepak2 dating makan2 petik stroberi pastu pecut balik la...pastu nak pi umah pacat amik baju kurung aku.pacat, dah siap ka baju aku???hehehe

Pejam celik pejam celik lg brp hari ja nk tglkan tahun 2013..kita tutup lembaran 2013 yg penuh pancaroba..hrpnya 2014 nti tahun yg akan beri kami kebahagiaan, ketenangan dan kesenangan.semoga rezki kami dlm bidang insuran semakin berkembang.amin ya rabb..dan kwn2 jgn lupa maafkan org lain.jgn suka berdendam.marah itu sifat iblis.klu kita mcm tu tak ke sama kita dgn iblis??apa yg aku ckp ni aku ingatkan diri sndri jugak.semua org nk berubah jd lbh baik kan.pastu kurangkanlah mengumpat, buruk sangka dan suka menuduh org tanpa usul periksamsdg kat mahkamah pun dgr dua2 belah pihak sblm disabitkan salah.kita ni dgr sket gosip dan buruk sangka lps ti mengata la org mcm2.kesian kat diri sndri la.dpt dosa bertingkek tingkek, org yg dikata tu kita bagi pahala free.sapa yg untung sapa yg rugi??ada akal fikir2 kan.jgn sbb kita ni tak bekerja duduk rumah hri2 kerja kita memgumpat menyebar keburukan orang.tampar mulut sendiri kalu rs nk mengata tu.ssh nak ubah kalau dah jd darah daging kan??buang prangai busuk hati dan dengki dgn kelebihan org lain.lg satu bak kata kakak sepupu aku, jadilah dr sndri.tak perlu menyamar di media sosial dgn kata2 hikmah dan penuh keimanan, mempamerkan imej wanita muslimah sedangkan di belakan.g perangai tu MashaAllah..tak tau nak label dia sbg manusia atau tetttt...phm2 lah.wah!melalut ke lain plak dah.saja nak sampai pesan kot sedaq diri.huhu...k bai!



3 comments:

  1. wei baju hang siap dh ka? aku tggu kuruih sikit lah nak pi hantaq kat bini Pacat..p cameron highland nnt bok balik strawberry bagi aku sikit nooo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hantaq2 siap2 linda.. nanti hari2 tengok baru semangat.. keh3..

      Delete
  2. esok..?? roger dulu sebelum mai.. adik aku ajak kluaq p cari henset..
    x pon jumpa kat luaq pon boleh.. hehe

    ReplyDelete