Yang gojes gojes je

Friday, November 11, 2011

Kenapa saya cinta dia?

Assalammualaikum


Tiba-tiba saya terdetik nak tulis entry tentang orang yang saya sayang,kasih dan cintai sepenuh hati..wah mood jiwang la pulak..pls korang jgn la bosan ye..heheheh..lately rasa nak tulis pasal ni jugak..saja nak luahkan perasaan.kadang-kadang bibir tak mampu nak ucapkan kata-kata, tapi dalam blog boleh saja..hahahahha...

Saya nak tulis pasal suami yang amat saya sayangi dan cintai...kenapa saya cinta suami saya?

Suami saya penyayang orangnya..amat mencintai saya sepenuh hati..suami saya garang sikit, kasar, cakap pun tak pernah lembut..kena marah, kena tengking manja tu memang selalu..tapi saya dah biasa..sebab itulah suami saya..yang penting dia sayang dan cinta saya.

Kenapa saya cinta suami saya?

Suami saya rajin tolong saya di dapur, kemas rumah, jaga anak dan macam-macam lagi.Walaupun kadang-kadang saya kena mintak tolong dia dan seploh kali saya cakap baru dia buat, dia tetap tolong saya jemur baju, mandikan anak-anak bila saya sibuk memasak di dapur lepas balik kerja.

Kenapa saya cinta suami saya?

Sebab suami saya selalu bergurau dan bergaduh menja dengan saya..Saya dah biasa kena cubit peha, kena tarik telinga, kena tarik pipi kalau saya buat dia sakit hati..Walaupun sedikit sakit akibat tangan kasar seorang lelaki, saya tetap gembira dan menyayangi dia.Biarlah apa orang kata, kami bergurau kasar, kami bertepuk tampar,tapi apa kami kisah?kami bahagia..sangat2 bahagia.

Kenapa saya cinta suami saya?

Sebab saya selalu risau selagi suami saya tak sampai ofis dia i shah alam setiap hari selepas hantar saya ke ofis..disebabkan suami saya naik motor, risau dan bimbang setiap hari pagi dan petang adalah satu rutin yg sudah sebati dalam otak dan fikiran saya.Saya sayang dan cinta dia, sebab itu saya risau,walaupun kadang-kadang selalu kena marah sebab risau tak bertempat : p nak buat mcm mana, saya sayang dia ;)

Kenapa saya cinta suami saya?

Suami saya kelakar, suami saya mcm budak-budak, hilang jatidiri sebagai seorang bos bila berada di rumah..hahahahha..ya..he's very funny..kadang2 rasa nak lempang bila dia buat lawak bodoh..keh3

Kenapa saya cinta suami saya?

Kerana dia boleh buat saya gelak dengan lawak bodoh dan tak logik dia yg ntah hape-hape tu bila saya tengah marah gila dan merajuk dengannya ;)

Kenapa saya cinta suami saya?

Bila saya nak makan apa-apa, selalunya mesti dia belikan jugak,walaupun tengah malam saya mengidam mengada2 nak mkn aiskrim mcd, dia ajak juga saya keluar lepas tgk muncung sedepa saya..hahahahha :p

Kenapa saya cinta suami saya?

Kerana hanya dia yg menerima diri saya seadanya.

Kenapa saya cinta suami saya?

Banyak sebabnya..tak tertulis dan tak tergambarkan..yg saya tahu saya memang sayangkannya..Dia hanya satu, tiada pengganti seperti dia..dan saya juga tidak mahu mencari pengganti andai kata dia pergi dulu sebelum saya..doa saya sehari-hari agar Allah panjangkan usia kami berdua untuk mengharungi hari tua bersama-sama, berjalan berpegangan tangan, menonton tv sambil lentok kepala di bahu, meletakkan kepala di atas perutnya, berebut coklat dan aiskrim, menonton dvd bersama...dan banyak lagi perkara yg telah kami lakukan bersama..masih belum puas rasanya.Ya Allah, engkau peliharalah kesihatan dan keselamatan suamiku,panjangkanlah umurnya agar dia bisa menjaga ku dan anak-anak kami, kerana kami tidak akan kuat tanpanya di sisi..amin yarabbal alamin.....





motif entry ini : kerisauan yg semakin menjadi2 bila memikirkan suami yg berulang pergi kerja dgn motor ditambah dgn cuaca dan hujan lebat sekarang ni.huhu!



Thanks baca...

1 comment:

  1. luahan ikhlas isteri buat suami tercinta...

    akak pun risau gak hubby gi kerja naik moto (KL - Klang).....moga selamat pergi dan kembali, amin...

    ReplyDelete