Yang gojes gojes je

Wednesday, November 2, 2011

Kenapa nak takut dengan polis?

Tadi masa keluar kejap, tengok2 jalan nak keluar dari pejabat ni dah diblock oleh beberapa bijik kereta.Setahun setengah saya kerja kat sini tak pernah lagi tengok jalan utama kereta keluar masuk tu, diblock oleh orang, i mean parking kereta kat situ.Hairan jugak.

Mujur kereta saya boleh keluar walaupun sempit.Masa saya reverse kereta tu ada pak guard ni.Tak tau nak mention dia bangsa apa.Muka memang melayu tulen asli jati jawa.amek kau..hahahah

Tapi cakap mcm mat bangla lah pulak,confiuss memikirkannya..malas nak interview lebih2..kakakaka.So  saya bukak cermin tanya dia "pakcik(anggap dia melayu.hahaha) kenapa orang parking kat sini ye?"

Pakcik tu jawab dengan slanga mat bangla+indon kut me pun tak pasti.pelik dgr.dia kata "itu polis punya kereta parking sini.bla bla bla..dia polis, tak boleh buat apa, bagi parking jugak la".

Lebih kurang gitula.ada lg dia membebel.pkacik ni mmg bising sikit mulut.Saya phm la memang ada polis kursus kat JKR ni.Dari semalam rasanya.

Cuma saya agak tertarik dengan ayat pakcik tu "dia polis,tak boleh buat apa,bagi parking jugak la"..N kejap lagi time balik ni harus sesak kalau kereta2 polis tu ada lagi sebab dah jadi satu lorong je.Bertambah sempit bila kereta parking kat luar tepi-tepi tu.

Then saya pun ckp kat pak guard tu "pakcik, sebab dia polis pakcik takut so pakcik bg parking la wlpun sedar kereta tak boleh lalu nanti??pakcik, jgn sebab POLIS, pakcik fikir mereka boleh buat apa sahaja walaupun benda tu salah.memang salah sebab park situ.Psl parking ni bukan isu bsr pun.isu yg nak saya sampaikan ni, jangan la sebab kita rasa polis tu ada kuasa, maka kalau mereka buat salah depan kita, kita diamkan je.redhakan je..tidak sesekali..Kalau benda tu memang salah, tetap salah.jangan gunakan kuasa untuk menutup kesalahan!!



Thanks baca..

1 comment:

  1. hehe.. polis langgar peraturan jalan raya org tak sedar pulak... heran.. heran...

    ReplyDelete