Yang gojes gojes je

Wednesday, November 2, 2011

Kenapa kerap mimpi banjir?

Assalammualaikum


Kebelakangan ni saya kerap betul mimpi pasal banjir..Yang paling menakutkan dah 3 kali mimpi pasal tsunami melanda Malaysia dan saya sendiri dihanyutkan air..Di akhir mimpi tu saya selamat, masih hidup, dan dapat jumpa balik keluarga saya.

Yang 2nd time mimpi tu, memang menakutkan sampai saya tersedar dan menggigil..Agaknya satu peringatan dari Dia..supaya saya sentiasa bersedia untuk mati dan meningkatkan amal ibadat..insyaAllah..saya sentiasa memperbaiki diri sedikit demi sedikit..Moga dipermudahkan segalanya.Aminn..

Bila kerap sangat mimpi pasal banjir, air, tertanya-tanya jugak kenapa lah asyik mimpi tu je.orang kata mimpi ni ada tafsiran sendiri.Kita kena rujuk pada mereka yang pakar la.

So saya try la google tengok..Ni hasilnya...


Air

Jika anda bermimpi berjalan diatas air alamat anda akan beruntung.Sedang mimpi tenggelam dalam air sungai alamat buruk. Dan bila bermimpi lihat air masuk kedalam rumah alamat anak dan anda akan
mengalami sakit. Anda bermimpi menangis melelehkan air mata alamat akan datang kegembiraan. Dan memimpikan air buah menandakan tak lama lagi (dalam hitungan hari) akan menerima kabar gembira dari sanak famili atau teman Anda. Mimpi melihat air banjir, bersirat akan mendapatkan rerzeki. Mimpi melihat air mengalir, bermakna aka mendapatkan kabar yang mengejutkan


Saya jugak pernah mimpi ayah saya meninggal dunia..orang kata kalau mimpi seseorang meninggal dunia maksudnya orang itu akan panjang umur.Tafsirannya..


Ayah

Jika anda bermimpi ayah Anda dan bunda (tegasnya) melihat orang tua bererti sangat baik sekali kehidupan Anda selama ini dimata mereka.


Ini semua hanya tafsiran..segala yang berlaku dan bakal berlaku adalah kehendak Yang Esa..wallahualam...



Thanks baca!

2 comments:

  1. dulu aku mimpi bab2 air gak..tgk2 keputusan upsr dapat 4A...kekekekekee

    ReplyDelete
  2. baru2 ni aku mmpi banjir tp knp tetibe dpt msg suh byr duit wirering?ce jwb.kakakaakak

    ReplyDelete