Yang gojes gojes je

Monday, July 30, 2012

gian nak masak tapi...

Assalamualaikum


Aku kan suka masak, bulan puasa ni tak dapat nak masak hari-hari sebab sampai rumah pukul 7..beli je..bila google resipi, tgk blog masakan, tetiba rasa nak masak lak..huhuhu..tapi mana nak sempat kan...hari sabtu ni aku nak lepas geram la...nak masak nasi daging, ayam percik, daging masak kicap dgn dessert puding gula hangus..kalo rajin nak buat kek sekali hehehe..adoi gian nak masak!!minggu depan nak start buat kuih raya la..kuih yg senang2 je..harap2 menjadi la kuih aku tu sambil ditolong oleh si kakak dan adik yg menyibuk tu...azam aku nak berjimat cermat.kurangkan beli makanan luar dan masak sendiri serta kurangkan junk food..kfc,mekdi semua tu aku dah kurangkan sebab tak elok utk kesihatan.dulu seminggu sekali kekadang 2 kali aku makan..termasuklah anak2 aku..kesian depa mkn benda tak de khasiat..sekarng ni ok sikit sebulan sekali tu ada la kami makan sebab teringin (aku yg teringin hahaha) ..lebih sihat dan berkhasiat bak kata Prof Dr Muhaya hehehehe...anak2 aku pun memang aku tak ajar makan gula2 dgn keropok walaupun depa berguling atas lantai.sesekali je aku bagi sebab kesian..kalo kat umh atok dia tu, aku tak bole buat apa la..memang diumpan dgn gula2 keropok dan coklat je..atok nenek ikut je cucu2 tu kan..huhuhuhu..kat umah aku byk bagi biskut berkhasiat,susu kultur, susu full cream, buah2han,vitamin c dan scott emulsion tu wajib.zaraa dulu mkn sayur,skang tak nak makan lak kecuali brokoli dgn kangkung tu pun mkn sikit jer..pasal kat umh onni dia tak penah masak sayur,onni atok dia tak makan sayur..heheh..aku sedang belajar menyediakan makanan berkhasiat untuk keluarga..terima kasih kat Prof Dr Muhaya, dgr ceramah dia terus aku insaf kah kah kah..harap2 aku istiqamah la dalam semua ni.amin...;)

No comments:

Post a Comment