Yang gojes gojes je

Wednesday, July 4, 2012

HATERS VS STALKER

Assalamualaikum


Korang yg aktif dalam laman sosial seperti facebook,twitter,blog dan lain-lain lagi, pernah berhadapan dengan haters atau stalker tak?lately byk blogger buat entry pasal ni..my own experienced, pernah alami tetapi dalam blog belum pernah la dapat komen negatif tentang entry2 yg saya tulis..kalau ada pun takkan ku publishkan.but dalam fb ada la beberapa orang..tak nak tuduh tapi tak selesa bila hal kita di sini sampai di sanun boleh tau...that's why saya dah tak aktif fb, tak update apa2 dan bukak pun jarang..tgk logo fb kat tab ni pun takde rasa nak bukak pun.macam mana nak hadapi diorang ni??senang je caranya..tak semua orang suka apa yg kita tulis, apa yg kita update,apa yg kita upload dan apa yg kita buat..dalam seribu org yg suka kita, mungkin ada 2,3 kerat yg pura-pura suka dan puji kita padahal dalam hati diorang kutuk kita macam-macam...kawan2, jgn jadi sebahagian drp golongan itu yer...for me, blog saya ni untuk bercerita pasal kehidupan seharian je..kalau ada yg tak suka gak, tak tau la kan..biasalah org ni kalau nak kutuk org lain kemain lagi, tapi diri sendiri tak renung depan cermin pulak...jadi abaikan je diorang ni..kalau tak suka jangan masuk blog orang tu, dipersilakan pergi main jauh-jauh.kalau suka teruskan membaca dan komen pun biarlah berlapik kan.dalam blog boleh kawal lagi but not in facebook!ramainya yg nak tau apa kita buat, kalau tujuan tu baik atau ambil contoh ke takpe...ada few friends yg ckp suka stalk fb saya sbb suka tgk anak2 saya pastu suka tgk saya upload apa yg saya masak tiap hari dan dia menjadikan saya contoh utk dia lebih rajin memasak..itu dari sudut positif, but bg stalker ni, apa yg kita buat cthnya dia akan fikir sebaliknya...kalau kita upload gambar kita masak dia ckp nak menunjuk la tu mcm kau sorang je isteri yg rajin dlm dunia ni kan!kalau kita upload gambar anak lak dia cakap mcm lah anak kau je paling comel dalam dunia, then kalau kita upload kita beli ipad dia kata kita nak menunjuk pula (me x pernah upload bnda mcm ni sbb rasa mmg mcm nak menunjuk pun sbb bnda tu mahal gila kan) but it depend's on our nawaitu kalau kita gembira untuk berkongsi kebahagiaan apa salahnya...see...stalker ni mcm2 dia boleh buat tau untuk menjatuhkan reputasi kita..so be carefull..takpe kita learn from our mistakes.so the choice in your hands beb!

**lagi senang tak pyh update apa2 untuk mengelakkan org menyampah dan bg dosa free kat org tu ;p

No comments:

Post a Comment