Yang gojes gojes je

Tuesday, November 25, 2014

terguris hati

Assalamualaikum

Untuk sekian kalinya hatiku teguris lagi dgn kata2 rakan yg tidak pernah tahu menjaga mulutnya drp berfikir akan perasaan org lain sblm berkata2.mungkin dia selesa dengan sikapnya, mungkin tidak pernah ditegur, mungkin juga dia rasa diri dia sempurna dan betul..bukan sengaja aku tak nak ke kedah hujung minggu ni.nak juga sbb blom pernah out station lg sejak keje di sini.nak juga belajar.tp baru hr ni dpt email, sdgkan dah ada plan lain.hubby nk ke melaka jumaat mlm out station.jadi dia nk bawaku sama sbb dia mmg takkan tglkan aku sorang2 sejak aku skt.aku dpt call, bos nk wakil dr pemasaran.kami ada 4 org je.sorang lg tgu masa nk beranak.sorang lg pregnant 8 bln.kesian mmg tak dptlah nk keje jauh2.tgl kami berdua.si dia tu masih bujang.muda setahun je dariku.bila ku jawab tak blh la sbtu ni.knp tak bgtau awl2 dr mgu lps blh la mtk mak dtg jaga anak2..then bila dia jwb call tu dan terpaksa pergi, dia cakap ' ok mentang2 lah aku je yg bujang kan aku la yg kena pegi ok'....kalau anda, tidakkah anda terasa?sudah tentulah kata2 tu dituju pada aku..takkan la pada 2 org lg yg sarat mengandung tu...sedihnya hati, bergenang air mata..knp tak blh faham, siapa nak jaga anak2 ku?tapi dia lbh kisahkan dan merungut kucing dia takde sapa nak jaga.Ya Allah....sebaknya hati aku.kenapa ada manusia mcm ni?berkali2 aku menahan perasaan.satu bangunan pun tau dan kenal dia, bercerita pasal mulut dia..tp aku tak kisah.aku syg dia sbg sahabat wlpun dia sering berkasar dlm kata2 ketika dlm kerja dan melakukan perbincangan.hingga tahap aku dah malas nk bg pendapat, komen atau apa saja kerana bg dia, hanya idea dia saja yg betul dan sempurna.program petang di radio bernama, aku mmg tak dpt pergi sbb siapa nk amik anak2 aku kat taska?kalau dlm wktu pjbt aku ok je...itu pun dia perli2 jugak..tak ada perasaan ke?cubalah faham keadaan aku yg berkeluarga.mana smpt aku nk cekau waktu ptg tu, rumah aku jauh.rumah dia dkt sini saja.hari ni aku menangis, tak tahan rasanya hari2 dan tak blh lari berhadapan dgn org mcm ni..apa yg aku blh buat, ni ujian utk aku supaya bersabar..sesekali aku takkan melawan atau bercakap apa2, biarlah aku diam, menangis dlm hti dan berserah pada Allah sahaja...astaghfirullah...bersihkan hatiku dari titik hitam agar bisa melupakan...amin..

2 comments:

  1. betul tu.. makan ati berulam jantung kan dgn kerenah kwn2 pejabat.. bersabar la ye.

    ReplyDelete
  2. tu la norlina..ni baru plak lg si dia buat lagi..hurmmm sabar jelah..rmi kwn2 lain bg support suruh sabar sebab prangai dia mmg mcm tu.telan je la

    ReplyDelete