Yang gojes gojes je

Sunday, October 21, 2012

masak,makan,joging

breakfast di pagi sabtu..bangun pagi gigih masak kuewtiaw seafood basah.Linda, rugi hang tak singgah umah aku.kekekek..weh cantik grill umah hang..hihihi

 

preparing for dinner..tak masak nasi langsung.tengah hari makan laksa dgn cendol kat semenyih yang sedap tu.ni nak masak apa ntah..main reka-reka resipi je.gunakan apa yang ada.hehehe

 

tumis bawang putih yg dicincang halus, masukkan 4 sudu besar sos spaghetti.kacau,masukkan cendawan butang dan cili merah yg dihiris halus,masukkan garam,serbuk oregano,parsley,black pepper dan mixed herbs.gaul sampai cukup masak.
 

dengan menggunakan frying pan, pukul 2 bijik telur sebijik pun bole...telur tu dicampur dgn satu sudu besar mayonis dan taburkan daun parsley sikit..

 

masukkan daging cincang tadi ke atas telur dan bungkus secara bulat..tak nak bungkus pun boleh...

 
hasilnya..taburkan sikit sos thousand island..boleh dimakan begitu saja atau....

 

dijadikan sebagai inti roti..serius sedap!asyik guna sardin , telur je kan...sesekali ubah selera macam ni memang terangkat.hihihihi..oh mlm tadi dinner sandwich telur..muka pun dah macam telur.kah kah kah

 

burger ayam..roti burger takde kat tesco so aku guna roti biasa je.salad dah amik pastu bole tertinggal kat tesco kih3..aku tak letak dlm troli sebab ipan dok cabut daun salad tu..bila dah pegang singgah amik itu ini tetinggal plak..dengan udang sekali aku tinggal.kah kah kah

 

makan coco crunch sambil layan Rio..tau tak, sehari dok ulang Rio dari pagi sampai malam.tension aku..skang dua beradik ni memang lepak kat dapur je tgk Rio.tak jemu-jemu pulak tu.heran aku.ni mesti bil elektrik tinggi bulan ni sampai dua bijik tv bukak pagi sampai malam.hahahaaha


 
see...rumput dah bercantum, dah cantik..weeee...yg belah kena  makan ulat tu mmg tak sesuai tanam rumput sebab bila hujan aku tgk air bertakung sikit..rumput takkan hidup sihat dan ulat pun mula menyerang..kat situ nanti aku deco guna batu dgn kayu2 ke kan..so far biarkan je dulu.

 

aku ajak hubby pergi ikea hari sabtu nak makan meatball, tapi dia tak nak..ada ke jauh nak pergi semata nak makan meatball?dia cakap kita pergi jumaat ni, boleh shoping barang rumah sekali..what???yes!hahahahaha **part ni aku suka wink wink :p
pasu besar aku ipan bagi pecah dia terbalikkan console meja.ganas tak??pasu kecik ni je yang hado..nak cari pasu la ni kat ikea nanti.hehe

 

dinner malam jumaat kat restoran beranang cafe corner...boleh tahan la makanan dia, harga pun murah..kitorang makan nasi dgn beberapa jenis lauk.
dah makan nasi byk memalam, sabtu tu aku berjaya joging 10 round kat taman.hebat kan?kekekeke..pastu buat sit up 50 kali, buat senaman guna peralatan gym kat taman tu, pastu buatlah lain2 senaman utk otot..serius sedap rasa badan..semalam pun berjaya jugak exercise.gigih lps hujan terus berlari pusing padang.kih3..dua hari buat senaman esp sit up,memang terasa perut fit, kempis awwww...tahu tak, bila dah mula exercise kita akan jadi ketagih kalau tak dapat keluarkan peluh.hahaha..hari kerja tak dapatlah nak berlari, maybe lps pindah opis ke kajang ni dapatlah berlari sebab balik awal dah.yes!


 
oh cendol yg sedap..sayangnya pulut habis..huhuhu..makan dengan laksa.sedappp.......
**nanti aku update cite pasal gangguan jin tu.

No comments:

Post a Comment