Yang gojes gojes je

Wednesday, October 3, 2012

sambung belajar

Assalamualaikum


Aku dah fikir masak-masak sedalam-dalamnya, insyaAllah aku akan sambung pengajian tahun depan...disebabkan tarikh permohonan dah tuutp bulan lepas so aku kena tunggu bulan mac 2012 untuk mendaftar....sambung master????no no no....biasanya orang ada degree sambung amik master kan??tapi aku tak..cukuplah degree communication aku...tahun depan kalau panjang umur dan diizinkan Allah, aku akan amik sijil pengajian islam yg terbahagi kepada 4 modul..setiap modul amik masa 4 bulan..modul ni terbahagi antaranya syariah,usuluddin dan al-quran.lepas tamat kesemua modul tu, aku akan sambung diploma dalam pengajian islam, dan akan terus amik degree pula...sebenarnya aku sangat minat dalam bidang kaunseling..cita-cita aku, nak jadi tenaga pengajar ataupun kaunselor..hihihihi...dah tua baru aku nak ada cita-cita yerk???kih3..tak kisahlah..tapi semangat aku sangat la berkobar2...malu nak cakap....tapi tak salah kan, setiap orang ada impian..korang jgn gelakkan aku tau...aku nak sangat jadi macam ustazah norbahyah, macam prof dr muhaya..mereka adalah idola aku, sumber inspirasi aku.aku selalu follow ceramah diorang, kalau kat opis sambil buat keje sambil bukak u tube dengar kata-kata motivasi mereka..apa saja yg baik, aku praktikkan dalam kehidupan seharian, perlahan2 belajar.aku akan amik sijil ni kat Universiti Malaya, kelas setiap hari sabtu sahaja pukul 9 sampai 11 pagi....act pak ndak aku dah amik dip kat sana tapi melalui sijil dulu dan kelayakan ialah SPM..pak ndak aku ni ada degree perubatan from UM, berpangkat tinggi dalam angkatan tentera dan juga canselor fakulti perubatan kat Universiti Pertahanan..tapi dia nak dalam agama islam dia masuk UM amik sijil dan terus sambung diploma..heheh..aku call dia dan tanya dia, mcm biasa la dia tu kalau bab nak belajar sampai tua pun dia suruh aku belajar.hahahahaha...dan yuran pun aku mampu bayar.tak mahal.takpe la, duit boleh cari kan, yg penting aku dapat ilmu yg sgt bermanfaat..aku tak sabar nak tunggu bulan mac tahun depan ni..kelas maybe start pada bulan April....doakan aku yer....ya Allah, penuhilah impianku ini..aminnnnn...;)

2 comments:

  1. aku kagum dengan hang yana...aku ni nak sambung master pun pikiaq 1000 kali..nak kena amek semangat dari hang laaa...

    ReplyDelete
  2. chaiyok chaiyokkk... insyaAllah, semoga dipermudahkan...:)

    jom jenguk dress kat on9 shop saya...
    ~SALE!!~
    keep in touch ye..♥♥♥

    ReplyDelete