Yang gojes gojes je

Friday, August 5, 2011

Dapat jugak makan macaroonzzzz!

Selepas berminggu mengidam nak makan macaroon,akhirnya dapat jugak merasa..oh itu rupanya macaroon,begitu rasanya.al-kisahnya i terliur bila tgk my cousin buat entry pasal macaroon.berwarna-warni aidilfitri je i tgk..sangat cumel2 itu macaroon.so i pun teringin sgt nak rasa.

Yang i tau ada jual kat Harrods KLCC.tapi takkanlah sebab nak makan macaroon tu je i nak g sana kan?tak kuasa mak..adoi..Rezeki agaknya sorang membe yg duduk jauh nun di Alor Setar Kedah yg juga bisneslady membuat kek dan biskut,secara sengaja atau tidak telah mengofferkan dirinya buat macaroon utk i..hahahaha superstar sgt kau kan!

So lepas i bank in duit kat dia termasuk kos mengepos laju,dan setelah melalui rintangan macaroon dia buat tak jadi dan oven rosak akhirnya sampai jugak macaroon tu dengan pos laju ke kuala lumpur.cayalahh!!

Namun keciwa sedikit sebab ada yg dah pecah2.mybe dorang main campak2 je bungkusan tu even my fren dah balut punya tebal.tapi takpela janji boleh makan kan.sangat cumell,kecik shj.besar sikit dari duit syiling 20 sen.

Rassanya??ok let me share with u...rasanya manis,bila kita makan seolah2 rasa lapisan demi lapisan yg berbeza.kulit di luar terasa rangup,bila sampai ke isi dalamnya kita akan raa lembut mcm roti yg garing.bila sampai dalam lagi kita akan rasa inti di dalamnya yang manis mengikut perasa seperti strawberry grape dan lain2..memang sedapppppppp..macaroon ni mahal sebab susah nak buat dia menurut membe i tu.yg ni harga sebijik jatuh rm1!punya cinonit tau!klu kat Harrods tak silap i sebijik rm1.50 kut no sure la.

So bila org tnya pernah makan macaroon tak??pernah...:)yummyliciouss!!



 warna warninya dia!!!sangat terliur tengok tau.nak macaroon lagi..huhu :p


Serius rasa sayang nak makan sebab u sangat cumell :p


3 comments: