Yang gojes gojes je

Wednesday, August 17, 2011

Onni Zara meraung cucunya diculik!!

Assalammualaikum...nak cerita sikit pasal satu peristiwa ni,seperti diceritakan semula oleh ibu saya merangkap nenek Zara atau nama manjanya gugurl.Peristiwa yg membuatkan Onni menangis meraung2 macam orang gila.

Ceritanya begini,tengah hari tu macam biasa onni nak g amik pak usu,onni dah start enjin kete,tetibe perut onni sakit sgt.onni tak tahan onni berlari masuk toilet kejap.gugurl pulak onni tinggal jap dlm kete sambil pintu ditutup.jarak kete dgn toilet tak jauh,onni park kat belakang rumah,dekat je dgn pintu dapur.boleh dgr bunyi enjin dan boleh jenguk kejap2 melalui tingkap dapur.

Sekejap je,tak lama,onni kuat tgk gugurl dah takde dlm kete,pintu belakang terbukak.Onni panggil2 gugurl byk kali tapi takde jawapan.sebelum tu onni ckp dia ada dengar bunyi van lalu,terus terdetik di hati onni 'van tu dah culik cucu aku'!onni berlari2 macam org gila sambil menangis dan jerit nama Zara!jiran sebelah yg juga pak teh saya pun dengar.onni bgtau ada van culik Zara.

Dalam kekalutan itu onni g uh jiran sebelah pulak...terkejut tgk,gugurl tgh makan aiskrim dengan gembiranya!hahahahahahah!!suspen tau!oni ckp,jantung dia mcm nak luruh,lutut dia lembik,sebab ingatkan cucu kesayangannya diculik orang jahat.

Subhanallah,saya yg dengar pun tetiba rasa takut.takut andai itu benar2 terjadi.gugurl mmg biasa pg umh jiran tu,jiran tu jual aiskrim.dia salu panggil gugurl bg aiskrim.baik juga dgn ibu saya,nama akak tu yati.ibu saya marah akak yati tu.hehehehehe..

Saya tak tau jika saya berada di sana pada masa itu,apakah yg akan terjadi pada saya.entah pengsan terus agaknya..Ya Allah,mari kita doakan semua kanak2 di dunia ini dipelihara daripada Allah supaya tidak menjadi mangsa culik.aminn....

Selepas perisitwa itu,ayah saya dapat tau akan kecuaian ibu saya,teruk la ibu saya dimarah.peristiwa ni jadi pengajaran pada kami,jgn sesekali tinggalkan anak wlpun sesaat,walaupun di depan rumah kita.



No comments:

Post a Comment