Yang gojes gojes je

Sunday, August 14, 2011

mama bangga dengan kamu wahai puteriku

Betul,sangat2 bangga dengan perkembangan anak dara sorang tu..umurnya bary sahaja mencecah 2 tahun 3 bulan,tetapi pemikirannya seperti budak berusia 4 tahun.kadang2 geli hati,kadang2 pelik,kadang2 geram,kadang2 rasa ish2 anak aku ke ni??saya tahu,ramai lagi anak2 mommies sekalian di luar yg mungkin lebih cerdik daripada anak saya.saya hanya ingin berkongsi dengan mommies2 sekalian.

Anak dara saya jika berbual dengannya,dia akan berbual seperti org dewasa.kadang2 saya risau.sebab umurnya masih muda dan masih saya anggap baby lagi.mungkin ada kanak2 yg masih pelat dan tak pandai nak berkata2 di kala usia yg sama seperti anak saya.tetapi anak dara saya ni,kebanyakan perkataan dia dah tak pelat lagi,dia sebut satu persatu dengan betul.mungkin jugak saya dan suami tak pernah bercakap pelat dgnnya.jika dia pelat,kami akan betulkan perbendaharaan ayatnya.di kala usia 2 thun ini juga,dia sudah menghafal doa makan.dia juga sudah menghafal 5 jenis lagu yg sering diajar oleh neneknya dan juga saya.

Yang membuat saya ketawa dan kadang2 risau juga,dia bole berbual mcm org dewasa dalam masa2 tertentu.cthnya,dia pernah cakap kat saya, 'mama tepilah sikit kakak nak buat kerja ni' sambil angkat laptop saya dan letak di atas pehanya.katanya lagi 'kakak nak baca buku,nak exam'...sebabnya saya ckp kat dia masa di tanya saya 'mama baca buku ke?'....jawab saya 'ya,mama baca buku mama nak exam ni'.cukup sekali sahaja dia pasti ingat.kadang2 itu juga merisaukan saya,kita ajar sekali je dia ingat.takut kalau2 unsur negatif mempengaruhinya.

byk lagi perkara yg ingin saya abadikan di sini,tapi nantilah.konsentrasi saya amat terganggu dengan bunyi bising renovate rumah atas ni,tak hbs2 dari thn lepas.selamat menjalani ibadah puasa untuk semua.



No comments:

Post a Comment