Yang gojes gojes je

Tuesday, September 11, 2012

manusia

Assalamualaikum


Errmmm entry ni nak meluahkan pendapat/rassa hati/pandangan//manusia ni mcm2 perangai kita jumpa kan.makin lama hidup lagi banyak kerenah manusia kita jumpa.alhamdulillah diriku dikelilingi saudara dan rakan yg baik-baik saja..dalam byk2 tu mustahil la takde sorang dua yang meroyan kan..even kita tak berkawan pun dengan dia..suka nak meroyan tak tentu hala..motifnya pun tak pasti la apa..cuma bole nampak la dari dulu, dari kecik, prangai langsung tak berubah.ingat dah kawen,ada anak, baik la sikit hati tu.takde hasad dengki dgn orang lain..tak perlu la nak mention begitu, kenapa?saja nak kasi gua cemburu kah??sorry la..mcm ni la..kalau hati kita busuk, cemburu, tak nak tgk orang lain lebih dari kita..jangan kita anggap org lain pun ada perasaan begitu la..tak perlu nak susah payah 'cerita' dengan harapan orang nak rasa dengki??oh tidak....diriku sentiasa bersyukur dgn apa yg ada, mengikut kemampuan..tak payah la org lain ada kita pun nak jugak.nak lebih lagi, tak nak kalah..duit hangpa, suka hati hangpa.tapi tak perlu la 'cerita' nak bg org rasa lebih rendah dari uolss...sebab dah kenal sgt prangai begitu, memang rasa la niat dan motif uolss tu...kesian...act sikit pun tak rasa terjejas..cuma rasa eh,apa motif dia ni??saja nak kasi gua tau lah tu?tsktsktsk..hancuss...peel lama lagi dek non ni...bila kita rasa privacy kita terganggu, apa kita buat org tahu, even menulis dalam blog sekalipun, sentiasa ada stalker yg nak amik tahu kisah kita,rumahtangga sampai ke wardrobe kita. of coz rasa tak selesa dan tak suka..kalau niat baik takpa...tapi niat disebaliknya, yg dah beberapa kali terkena ni sentiasa la beringat..nk buat mcm mana, sebab selalu kena, rasa curiga dan tak percaya sentiasa ada.jadi...perlahan-lahan akan ku deactivekan diri ini...mungkin jugak berhenti menulis blog untuk tatapan umum, untuk tatapan sendiri aja...Ya Allah, jauhkanlah aku dari gangguan makhluk perosak sebegini.dan berilah mereka itu taufik dan hidayahmu supaya bersih dari busuk hati,dengki dan sifat-sifat mazmumah.

1 comment:

  1. beb, ko hadkan blog ko pada pembaca yang ko allow jaa.. jangan tak allow aku sudah.. syalindajohari@gmail.com.. tapi aku pn taktau nak buat camnaa... cer hang tanya2 blogger lain..

    weh, alhamdulillah semalam dah dapat balik duit dari kontraktor tu, hasil pertolongan jiran selang sebuah dr umah aku... panjang kisahnya...
    insyaallah sabtu ni aku p sana, nak jumpa dengan eric tu...

    ReplyDelete