Yang gojes gojes je

Sunday, March 11, 2012

Banjir teruk

Khamis minggu lepas, rumah family saya banjir teruk.rasanya semua tau kot hulu langat banjir teruk sampai bumbung...rumah family saya ni kat batu 9, banjir tu mmg biasa la, last sekali banjir 2 tahun lepas..standard air sampai peha jela..kali ni kat umh family saya tu, banjir paling buruk la...lepas banjir teruk pada tahun 1970-an....ibu saya sendiri pun tak sangka la nak teruk sampai macam tu, so tak prepare la bawak lari brg letrik..habis la tv, dvd,astro dan lain-lain.total lost!ada yg lagi teruk, kereta tenggelam...siap la riban2 nak repair balik..ayah saya sempat bawak lari kereta, motor je dulu..tak pe la...yg penting nyawa selamat..harta benda boleh dicari..terima kasih tak terhingga la dekat JKM,UMNO,PAS dan lain-lain yg turun padang bagi sumbangan makanan selama 4 hari,selimut,bantal baju dan lain2...tau nak election nih,korang pulun lah kan...tak kisahlah janji nampak muka hulur bantuan...kakakakkaka...saya pun terus cuti sampai jumaat, yelah umh ibu saya tunggang langgang, camne nak menjaga si kenit berdua tu..hari khamis hubby pun cuti jugak tolong cuci rumah..penat wooo...banjir lumpur memang menyusahkan sebab kena bersihkan berulang kali..bau pun busuk masam je...sofa ibu saya dia buangkan je..kalau jemur pun tetap berbau...katil pun hari jumaat tu pergi beli baru sekali dgn tilam..katil 2 tingkat terus dia beli..kalo banjir lagi campak je barang kat atas.kah kah kah...apa pun semuanya ada hikmah...dalam2 banjir tu ayah saya dapat motor baru..alhamdulillah *hubby jeles motor pak mertua dia cantik kehkehkeh

Ada la sikit saya snap gambar..tapi byk kat henpon hubby sebab dia pi meranduk ayaq bah tu..nanti saya update lain ok...


macam sungai dah kan..banyak rumah lagi sampai belakang..ada sungai kat belakang nun..habis la melimpah air sungai.



masa ni pukul 7.30 pagi,air mula surut sikit2...air start masuk pukul 1 pagi..mmg tak smepat buat apa pun sebab air laju,cepat je dah tinggi.


ni kat atas bukit, umah nenek saudara jadi tempat mangsa banjir..kikiki..mcm pusat pemindahan banjir dah..segala bekalan makanan semua dihantar kat sini..mak lang ayah saya tukang masak..sedap weh...berselera sungguh mangsa2 banjir ni makan..termasuk aku la..kah kah kah...nanti saya update pasal banir lagi ek..act tak byk gambar sebab sibuk kemas brg lps tu hujan lak..snap sikit2 jek..masa meround kampung dgn motor tak bwk kamera lak..kalu tidak ada la nak tunjuk fgambo kereta tenggelam banjir.




No comments:

Post a Comment