Yang gojes gojes je

Tuesday, March 13, 2012

pavlova

Dah lama aku teringin nak makan pavlova ni...asyik tengok gambar je.nak beli aku tak pernah nampak la pulak kat mana jual..jadik aku telah menggugle resipi membuatnya.ceh simple je pun..aku buat sendiri jela...*eksyen sungguh 

Sekarang ni aku lebih suka mencari kaedah untuk berjimat cermat.*sila percaya kalau aku boleh buat sendiri,aku buat.tak payah membazir duit nak beli.hubby aku jenis pemakan orangnya..pemakan??pemangsa aku tau la..keh keh keh oleh itu aku mmg suka memasak sebab tau dia akan habsikan apa yg aku masak tu.tgk sajala perutnya yg sudah ke depan.kah kah kah

So aku ingat balik keje hari jumaat aku nak try buat la pavlova nih.harap-harap 1st time aku buat tu menjadi la....hahahahha


aku paling suka bab-bab menghias buah kat atas tu...motif aku adalah untuk menempek sebanyak mana buah-buah yg ada.hahahaha

 

nampak sedap.tapi aku rasa kalo letak strawberry byk sgt,nanti jadi terlalu masam dan tak sedap..agaknya kalau letak beberapa ulas durian sedap tak?


 

letak syrup sikit mesti lagi sedap kan..kena shopping barang dapur yg dah habis ni.

4 comments:

  1. sedapnya pavlova...
    buat sendiri lagi sedapkan..kan..

    ReplyDelete
  2. qaseh johanna:ko tak tau aku mkn byk dr ko sebenarnya.kakaka

    Qhaifa Nur:betul kak,buat sndri lbh puas hati dan menjimatkan,buleh makan byk kali.hehe

    ReplyDelete