Yang gojes gojes je

Sunday, April 22, 2012

Tunggakan gaji

Assalammualaikum w.b.t


Dah tengok slip gaji??Dah keluar dah slip gaji untuk bulan April..dan tunggakan pun dah masuk!yiebaaa!!ceh, mcm lah byk sangat tunggakan aku kan..beli handbeg carlo rino pun entah lepas ke tak..kuikuikui..Korang nih mesti dah plan nak buat apap kan dgn tunggakan tu..esp yg gaji banyak2 nih...harus la masyuk kan..aku lupa nak check slip gaji hubby aku..dia masyuk jugak la..daripada aku kan.aku fikir nak pow dia la boleh?kakakaka..mr hubby, jangan lupa janji u, ganti balik duit i yg u pinjam tuh ye...hahahaahaha!!

Aku act takde nak buat apa pun, mcm korang yg dapat tunggakan banyak tuh kan, mesti dah plan macam-macam..aku lak, dah ada plan sendri..iye2 kata tadi takde plan?motif?kuikukui..koraang, 27 april sampai 2 mei tak silap aku ada HomeDec Exhibiton 2012..aku sedang berkira-kira nak ke sana jamu mata..mana tau ada yg murah-murah, boleh aku terus lock price kat sana..esp aku nak cari wallpaper...dengarnya dekat Homedec ni korang boleh dpt harga yg sgt murah dan berbaloi berbanding di luar..even rumah korang tahun depan baru nk duduk, korang still boleh dpt harga yg dikawtim masa Homedec tuh..mcm menarik je kan?tu aku nak simpan duit tu, nak lock price kat sana..nak survey grill dgn gate sama..so takde la aku nak beli handbeg carlo rino bulan ni kan..kekekekek


Semalam aku g tgk rumah..jenguk2 kat dalam, dah cuci bersih dah..kat dalam dah ready untuk diduduki..paip dgn air pun dah pasang..cuma blom proper jek lagi..aku rasa tak lama lagi kot, menurut pemaju tu selewatnya bulan 6..tunggu CF lah tu lambat..act rumah tu dalam aggrement amik masa 2 thn utk siap..dan belum 2 tahun pun dah siap..setahun je pemaju amik masa..so tak kisahlah kalau masih blom dpt duduk atau lmbt dpt CF, sebabnya tempoh 2 thn tu adalah pada bulan 3 tahun hadapan...nothing to worry about..kalau lewat pun mesti dapat duit caj lewat, boleh la buat renovate rumah..hahahahaha...well, bedroom set aku dah pun sampai jumaat lepas..aku order tgk gambar je, sekali dtg almari baju tu punya besar dan lebar.nsb baik 2nd bedroom aku tuh besar..yg aku puas hati, sliding door tu sgt cantik dan glass surface..background kaler purple, ada corak daun..aku suka!hihi..nk pindah nti kena careful sikit angkat lemari tuh..dan kini kami dah tido atas katil, sebelum ni tido bawah je sbb buang katil lama..kekekeke..and thumb's up for kak long zaraa sebab dah pandai tido sendiri sorang-sorang kat tilam bawah.nti mama ajar tido bilik sendiri sorang-sorang pulak hokey..harus la drama air mata kang.hehehehe

6 comments:

  1. yana...kalau beli rumah kan...rumah dh siap baru potong payslip atau loan lulus terus potong payslip erk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau yanie guna loan gov, dapat kunci baru potong pay slip..so takyah risau.umh siap lambat pun tkpe sebab tak perlu byr lagi..kalau loan bank, loan dah lulus dan ada percent rumah tu dah siap (dpends), terus start potong la..

      Delete
  2. owh yeker...so x yah risau la yer mmg kunci dapat baru potong kan...sbb ada org ckp kalau umah dh siap brapa percent dh kene potong...huhuhu...yanie wat ngan loan gomen gak, senang dan murah ckit kan...ekekeke...tenkiu yana...

    ReplyDelete
  3. iye..takyah byr lagi..tunggu dpt kunci baru lah bayar ye..beli yg kat langat yanie ckp tu ke?

    ReplyDelete