Yang gojes gojes je

Monday, March 26, 2012

macam cina

Assalammualaikum


Semalam kan masa aku lepak kat kedai motor Wilhin kat Balakong sambil tunggu urusan pendaftaran motor hubby settle, telah terjadi satu babak best yg buatkan aku bangga dan hidung kembang kempis kerana berjaya mengeksyenkan diri pada hubby aku yang suka mengutuk aku.hahahaha

Apakah??kerani kaunter tu mintak IC aku nak fotostat sebagai rujukan..amoi yg tgk IC aku tuh cakap 'kakak macam cina la kalau tak pakai tudung' (IC tu aku free hair)..hahahahaah aku senyum simpul sambil menyiku hubby aku di sebelah yg buat muka poyo tak puas hati..dia cukup jeles kalau ada orang puji bininya nih..kakakakakak

Dedulu kan masa aku zaman remaja, memang selalu orang ingat aku cina..masa tu kan free hair, dgn rambut panjang rebonding fringe di depan....comelnya aku di waktu dahulu ahaks *sila muntah ;p

Mana-mana aku pergi la, esp nak beli barang di mana salesgirl tu amoi, mesti dorang akan cakap cina dgn aku..bila aku ckp menggunakan bahasa malaysia, baru dorang cakap oooo i ingat u cina...situasi tu memang selalu sangat la berlaku..agaknya aku tak bole sorok mata aku yg agak sepet tak sepet nih kot..ahahahaha..nak buat camne...darah keturunan cina memang mengalir dalam tubuh aku..harus la ada sipi-sipi walaupun kulit aku kurang pencahayaan!!!ahahahahaha...

Dalam sepupu sepapat aku, akulah yg paling tak putih melepak mcm diorang yg lain..tapi mata aku la paling besar antara semua yg sepet-sepet belaka..dedulu masa aku kecik aku salu rasa rendah diri..kenapa aku hitam?kenapa aku sorang je kulit gelap??huwwwaaaaaaa

Tapi kan bila aku makin besar, kulit aku makin cerah, dah tak gelap cam dulu lagi..makin cantik je aku ni hohohohoho *korang jgn ckp aku perasan tau aku saja je kihkihkih

Sekarang ni aku dah berhijab, dah kurang kecinaan la..nak pulak makin menembun, tak papan macam dulu lagi..dah takde orang tetibe ckp cina dgn aku la..hehehheeh ;)

Pssttttt hari ni ada gotong royong kat opis aku..dan dan je..kalau takde org nak dtg melawat, masih la rupa opis nih macam stor!LOLOLOL








No comments:

Post a Comment