Yang gojes gojes je

Thursday, March 22, 2012

pavlova oh pavlova

Baru aku tau apa rasanya pavlova..ye...dan aku takkan makan atau buat lagi dah...hahahaha...kenapa?sebab tak kena dgn tekak aku..manis..aku bukanlah penggemar makanan manis malah air suam adalah air harian aku di rumah dan pejabat kecuali en hubby belanja makan kat luar hehehe..apa pun aku puas hati sebab aku dah buat sendiri..resipi?aku amik dari myresipi..korang bole la goggle resipi nya sendiri okeh!and make sure kalau tak suka manis, jgn totally ikut sukatan gula tu...kalau aku..aku akan kurangkan setengah!dan untuk buttercream pun korang boleh kurangkan setengah daripada sukatan gula icing tu..apa pun i really love my buttercream, it taste like a red velvet buttercreamyyummyliciousss!!




akhirnya aku berjaya buat pavlova...ku ingatkan ia sejenis kek tapi bukan..dan aku tau apa fungsinya strawberry and kiwi tu..rasa masam buah akan kurangkan rasa manis, ia meneutralkan rasa gula tersebut...apa pun aku tak suka la...ini kali pertama dan kali terakhir aku buat...kah kah kah well buttercream tu sangat sedap..*ceh puji diri sendri kakakaka



1 comment:

  1. wa sedapnya nampak..datang dari segmen mak dara..follow kamu sama :)

    http://puangojes.blogspot.com/2012/03/ini-link-saya-sila-promote.html

    ReplyDelete