Yang gojes gojes je

Wednesday, October 26, 2011

Tahun akhir yang mencabar

Tahun akhir pengajian ijazah saya ni, memang sangat-sangat mencabar.Walaupun belum mula kuliah lagi, saya rasakan tahun ini adalah tahun paling struggle la untuk saya..Ingatkan saya akan amik 5 subjek je,rupanya ada 6 subjek lagi.Itu pun lepas uum call saya tanya nak amik semua atau nak jadikan 2 semester,means amik 3 subjek utk tiap sem..Saya dah malas nak tangguh-tangguh, so saya ckp je nak amik 6 subjek terus!mati aku!heheheheh

Actually di awal pengajian masa 1st year mmg saya ada amik 6 subjek pun tapi masa tu subjek pun senang-senang je..Yang ni..semua subjek yg susah-susah aje ye..tak taula mcm mana saya nak study nanti ni...memang kena focus betul2, tak boleh ponteng kelas dan score utk carry marks sungguh-sungguh ni..

Harap-harap sgt semua berjalan lancar..saya tak kisah nak konvo tu,cuma saya nak tunggu full transkrip keluar then saya nak mintak kerja semula..i mean nak isi semula spa untuk gred 41.Tapi tu la kan,sekarang ni kerajaan dah bekukan pengambilan staff baru..saya mintak pun bukan boleh dapat cepat pun,nak lompat dari gred 17 ke gred 41..harus jugak la bertahan 4,5 tahun dengan position sekarang.Tapi takkan nak tunggu selama tu kan?rugi rugi rugi..tak lama lagi anak-anak pun nak sekolah ( i mean bila zara dah umur 4 thn hehe) so mesti nak hantar tadika kan..makin besar makin banyak belanja diperlukan..gaji sekarang ni memang takkan cukup la..

Kekadang terfikir nak cari kerja lain,gaji yg lebih masyuk..tapi takkan nak benti kut?bukan senang nak dpt keje gomen kan..kalau ada rezeki kat badan berkanun, memang i join jelah..sama jugak kan..boleh amik pencen..

Hubby selalu tanya, nak keje apa lps habis degree ni?dia suruh apply PTD, tapi rasa tak berminat..nak apply cikgu pun, tak berminat jugak sebab takut kena posting jauh2..hehehehe..Dalam otak ni tak tau nak keje apa pun lagi.boleh?hahahaha

Nak sambung master then apply jadi lecturer..huuurrmmm ada jugak piki.tapi nak sambung lagi 2 tahun tu la yg rasa berat..sebab duit pun tak berapa nak ada.taun depan jugak rumah nak siap.harus la berhabis habisan untuk rumah baru kan..mana lagi nak cekau duit?hati mmg lah nak sambung master terus..kawan2 seperjuangan pun pakat nak sambung dah ha..jeles tau!huhu :p

InsyaAllah, ada rezeki tu ada la.Malas nak fikir sangat.Biar masa dan rezeki yg menentukan..Yang penting 6 subjek ini harus ku lalui dengan penuh kekuatan dan keazaman....(terbayang2 pakai jubah konvo n bergambar dgn hubby dan anak-anak..bahagianya...:))



Thank you for reading this entry!

No comments:

Post a Comment