Yang gojes gojes je

Monday, December 26, 2011

Dah sign SBPA

Assalammualaikum


Dah sign borang opsyen untuk skim SBPA, sign je la asalkan naik gaji ye tak?Pasal tak puas hati sebab naik tak sama dengan teman seangkatan tu takpeka..Dah rezeki kat situ je..pasti ada hikmah di sebaliknya..:)

Saya pilih bersara 60 tahun atau 56..Act pening nak pilih mana satu sebab saya tak membayangkan pun masa depan saya mcm mana nanti.kalau setakat kerja kerani ni je kalau boleh umur 40 saya nak bersara.hahahaha..

Tapi takkan saya nak kekal sebagai kerani sampai pencen kan?Apa guna saya penat belajar, habis duit, ada degree tapi tak bercita-cita untuk pergi lebih jauh..Jadi saya pun sign jela ikut kata hati saya sekarang ni sebab tak tentu lagi saya akan kekal dalam perkhidmatan awam.Mungkin satu hari nanti ada rezeki saya untuk kerja dalam sektor lain dengan gaji yang berbaloi, tak mustahil saya akan berhenti kerja.Sebab bukan senang saya nak mohon jadi pegawai balik, harus take time 5,6 tahun kot apatah lagi nak tunggu dapat PTD.Membazir masa saya je tunggu lama-lama.So saya dah bincang dengan hubby dan hubby pun merestui niat saya, bila sampai masa dan rezeki lain untuk saya, mungkin saya akan berhenti.Dan saya takkan menyesal pun.Hubby pun dah kekal keje gomen kan,so saya tak kisah sgt kalau saya masuk swasta kot.haha!Apa pun kita hanya merancang, Allah jua yang menentukan.Semoga rezeki dan perjalanan hidup saya dipermudahkan.Ya Allah ampunilah segala dosa-dosa dan kekhilafanku..amin...huhu!


Thanks baca!

6 comments:

  1. weh, dalam sbpa ni, nanti kalo hang masuk swasta pastu nak masuk balik gomen, service ko dalam gomen sblm ni dikira juga..

    ReplyDelete
  2. haah.tu yg best.bkn makna dh benti gomen tak boleh masuk blk gomen.klu SSM dulu tak bole.asalkan kita ada pglmn dan kemhiran bole masuk keje blk kan..huhu

    ReplyDelete
  3. yeke.best la.klu pi pdg besaq aku nak kirim bleh.patung angry bird yg besau punya.rge tak lebeh 50.ko mtk2 la kurang sket.warna merah tau.hehehe

    ReplyDelete