Yang gojes gojes je

Sunday, October 30, 2011

Tips bibir cantik

Assalammualaikum..


Wanita mana yg tidak sukakan  kecantikan.Jadi mulai sekarang saya akan berkongsi tips menjaga kecantikan dari hujung rambut hingga hujung jari kaki.keh3

Segala info adalah melalui bahan bacaan, google dan juga pengalaman sendiri.

Untuk entry pertama tentang kecantikan, saya ingin berkongsi dengan anda bagaimana untuk mendapatkan bibir yg cantik dan menggiurkan seperti Angelina Jolie...wah!

Antara tips yg anda boleh cuba tanpa memerlukan kos yang tinggi dan mudah untuk dibuat ialah:-




Tips yang pertama ialah  Sapukan dua titik asli pada bibir setiap malam sebelum tidur dan lakukan setiap hari.

Tips yang keduanya ialah Sapukan getah pokok sena yang bewarna merah ke tempat yang pecah dalam masa dua hari luka pasti sembuh.

Tips yang ke tiga ialah sapukan pati susu pada bibir setiap hari insyallah bibir akan kelihatan lembut dan kemerah-merahan.

Tips yang ke-empat pula ialah bersihkan sepotong halia segar, kupas kulitnya kemudian tumbuk hingga lumat dan perah airnya. Gosokkan hampas halia terseebut pada bibir untuk menghasilkan bibir lebih menawan dan kemerah-merahan



Semua tips ni saya belum pernah cuba lagi tau..ehehehehehe

Selain dari tips di atas, anda juga boleh cuba (ni saya pernah buat) sapukan planta/butter di bibir anda sebelum tidur dan biarkan hingga kering keesokan paginya barulah basuh ye..kalau rajin siang2 pun boleh buat.Hasilnya bibir akan cerah dan lembap cantik..Memang sgt berkesan tapi kena konsisten dan take time la..mana ada benda cepat kan.

Saya pernah amalkan sapu planta di bibir ye,diberi jaminan berkesan!!Sekarang ni nak kena buat balik la...heheheheh



p/s : nak cuba sapu halia pulak :)



Thanks baca!

No comments:

Post a Comment