Yang gojes gojes je

Tuesday, December 13, 2011

KL banjir

Assalammualaikum


Semalam kan hujan lebat yang amat.Sampaikan KL banjir kilat.Tu pasal longkang tersumbat lah tu.Penuh sampah sarap, mau tak banjir kan.Uoolss jangan buang sampah kat tingkap kereta lepas makan ok!Cuba bayangkan kalau plastik yang korang buang tu melekap dekat topi keledar penunggang motorsikal.tak pasal-pasal membahayakan orang lain sebab tak nampak jalan dan boleh eksiden.Bukan sebab masalah kotor sahaja tapi jugak keselamatan.Remember k!

Bercakap pasal terperangkap dalam banjir kilat ni, teringat la satu peristiwa saya terperangkap dalam banjir juga.Masa tu saya kerja kat Bernama Radio 24.On the way nak g keje la time tu pukul 3 lebih, jalan Bangsar tu dah penuh air.Saya yang otai ni redah je cepat-cepat dengan kelisa comel saya tuh.Sebab kalau tunggu air cepat je naik silap-silap kereta boleh tenggelam.masa tu kan rasa takut sangat-sangat.Takut kereta tenggelam air masuk dalam lepas tu rosak.

orang len ada yg tunggu tepi.Yang berani jalan pun 4 wheel drive, lori, van...dan ehem2 jangan lupa termasuk saya!hahahahhaha!nasib baik saya berjaya redah dan saya stop dekat muzium negara.masa tu toleh belakang kereta memang dah separuh tenggelam la.Siapa yang tak berani redah tadi memang sangkut.Syukur saya selamat.

lepas tu apa lagi saya call konti radio tanya Producer masa tu tak silap Zafirah Najmi dan Enn Baleana.Bila bos kata on, saya terus buat cross over live dalam tepon on air dekat radio.Wah dengan yakin nya buat liputan keadaan banjir dekat Jalan Bangsar.Masuk opis kawan2 dan bos ucap tahniah sebab buat liputan yang bagus!hihihi..stesen ESSO dekat situ pun habis naik air jugak.Yang penting mak selamat.Syukur..

Itu pengalaman banjir kilat.kalau ada masa saya cerita pulak experience cover banjir besar dekat Johor beberapa tahun lepas ye.hehehe..



Sebahagian pengguna jalan raya terperangkap dalam banjir kilat petang semalam.gambar:bernama


Thank you for reading this entry!

1 comment:

  1. teruknyer KL banjir...smalam mmg hujan lebat, seb baek yanie kuar awal, kalau x mmg sangkut la dlm banjir tuu...huhuhu...

    ReplyDelete