Yang gojes gojes je

Sunday, December 18, 2011

Taklimat SBPA

Selesai sudah dengar taklimat SBPA..MAcam org lain cakap jugak la taklimat ni tak menyeluruh pun.Cerita background sikit je.Teori je takde amali.Nak confirm betul2 tunggu borang opsyen diedarkan, kat situ kita akan tgk sendiri berapa kenaikan gaji kita.JPA bukan bagi borang kosong la.So tunggu la yer..Tempat saya borang opsyen akan diedarkan pada rabu ni.Tak sabar nak tgk kenaikan gaji tu berapa.huhu

Suka atau tidak sign je la opsyen tu.Saya rasa banyak je kebaikan SBPA berbanding SSM.Bagi saya yang baru setahun jagung dalam perkhidmatan awam ni,tak kisah pun apa-apa saja yang terbaik.Bagi mereka yang dh lama keje dan dah nak pencen lagi 5,6 tahun tu kot ada yang rasa SBPA ni macam menganiaya dorang.Tu tak tau la kan..Yang penting kalau tak sign gaji tak naik ye.

16 Januari tahun depan semua kakitangan awam yg pilih opsyen SBPA ni akan menikmati kenaikan gaji baru.hoyehhh!



p/s:naik sikit pun ok la drp tak naik langsung!

6 comments:

  1. bak sini email hang..aku sent document semua gaji penjawat awam sbpa...

    ReplyDelete
  2. owh... jd mksd taklimat td, tak sain SBPB-ntah-apa-ntah, gaji tak naik???..

    ok..ok... itu saya paham... ngeheheheh...

    ReplyDelete