Yang gojes gojes je

Monday, July 2, 2012

dah pindah

Assalamualaikum


Alhamdulillah kami dah selamat berpindah ke rumah baru, walaupun hari berpindah tu banyak dugaan, daripada lori yg patut ada takde, lepas tu peristiwa kad atm kena telan, sampai lah kejadian berdarah!apakah???

Hari jumaat petang keluarga mertua sampai kl..kebetulan aku MC, sebab tak sihat sejak khamis tuh lagi.malam tu kira dah tido rumah baru la..tok jitra dgn tok kedah pun ada, malam tu bacaan yasin, lpas tu tok pagar rumah dgn air yassin tu, moga bebas dari gangguan..tiga hari berturut2 la baca yasin tu..alhamdulillah tak dapat apa2 mimpi buruk pasal rumah tu...lega...

Hari nak pindah tu, pasal kes lori..errmmm malas nak cite sebab sakit hati..yg ptng Allah tu tolong jugak, dapat juga lori lain even tunggu sampai tengah hari yg sepatutnya pagi dah settle.Lepas tu, kes nak bawak meja makan tempered glass aku tu..sedih sebab baru guna 3 bulan dah pecah habis!tapi gembira sebab pecah masa nak pindah, bukan pecah masa anak2 aku tgh main bawah meja tu.syukur!yg kesian adik ipar aku, azim kena kaca sampai terbelah isi ibu jari tangan dia.plus kaca melekat kat pergelangan tangan..bukan dia je kena,hubby aku,mak aku,pak mertua dgn adik aku pun kena serpihan kaca yg pecah berderai macam pasir tu!tempered glass ke kalau pecah hancur mcm tu??menipu betul la kedai perabot tu.nasib baik takde apa yg teruk, kalau tak aku saman je kilang tu.ggggrrrr!tapi takpe la, bagi aku itu petanda baik untuk selamatkan anak2 aku, esp ipan suka panjat n ketuk meja tu..now kitorang takde meja makan la...hukhukhuk...nak terus beli baru, dah pokai la pindah rumah ni..tunggu la kot dapat bonus ke..ahaks..yg penting aku fobia dah nak beli brg2 kaca, not anymore!!safety first daripada piki pasal cantik jek!tengoklah, nak g beli set meja makan ikea punya yg plastik tuh je dulu buat sementara kan.ada rezeki beli lah yg elok punya.so semalam aku dgn hubby cuti sebab terlampau penat dan sakit belakang.sakit kaki pun iye..letih jugak sebab rumah ni panjang, nak jalan dari depan sampai ke dapur tu ulang alik,terasa jugak jauh dan lenguh..sebab belum biasa kot..apa pun perasaan, sangat gembira dapat duduk rumah baru..dan puas hati sebab rumah ni memang besar even dah masuk perabot yg byk pun,rumah aku masih nampak kosong (petanda nak beli perabot lagi la tu kui3).

Ok, nanti la aku share gambar yer, aku banyak cuti, keje pun byk pending.masalahnya yg pending tu claim org yg hantar lewat je pun!plus byk kuiri dgn cc lambat peraku!what to do,,aku kan kuli,kuli kena la menjawab kenapa lewat untuk bos di atasnya kan ;p

4 comments:

  1. Yana, takpa, meja ja pecah, yang penting nyawa selamat.. aku ada tgk aritu kat ikea, meja jenis kayu 4 kerusi harga dalam hampir 400 di ikea.. hang p la usha2..toksah beli kaca dah wei, aku pun baru dok berangan nak beli yg kaca tu..cancel..

    ReplyDelete
  2. tu la linda,nsb baik pecah bukan masa anak2 aku ada dekat..kalau kena mata,memang buta.kaca dia halus2.melekat kat kulit.mizi pun habis luka2 kena leher dgn tangan.sadis betul aku tgk..dulu beli tak teringat lak kemungkinan kaca ni bahaya.huhuhu..tu la,aku nk beli kat ikea, amik la yg kerusi 4 dulu..takdak bajet la nak beli yg 6 kerusi punya.seribu lebih gak tu..nanti la aku pi usha,payah gak takdak meja makan ni.zara tak pandai makan bawah..hahahaha...linda,toksah beli yg kaca kita ada anak kecik,bahaya.beli yg kayu atau marble.atau kaca tapi bawah dia tu alas dgn kayu takpa sikit.

    ReplyDelete
  3. tu la wei, seb baik tak kena anak2 hang wei..terbiasa makan kat meja, tetiba makan bawah mesti rasa lain skit.

    ReplyDelete
  4. tu la...kalo byk duit aku dah g beli skang...dah pokai.langsir pun tak beli lagik.kakakaka

    ReplyDelete