Yang gojes gojes je

Tuesday, October 16, 2012

belum ada rezeki

Assalamualaikum


Hari ni rajin nak mohon jawatan kosong..ku bukak semua website agensi yg ada.mara,lhdn,matrade,mpkj,mpaj,ukm,uitm dan lain-lain..tapi takde iklan jawatan kosong lagi..lepas tu baru teringat aku ada mohon kat uitm bulan mei lalu, untuk jawatan pen pendaftar gred N41..pastu aku call terus uitm shah alam tanya status..diorang baru je lepas interview..aku tak dipanggil pun..kenapa tah..kelayakan tak sesuai dgn jawatan ke..ye la aku amik communication..maybe kot..tapi at least panggil lah interview kan..huhuhu..takde rezeki...dia suruh isi lain..tapi malas lah.jauh tu uitm dari rumah.hehehe..takpe la, maybe belum ada rezeki lagi..aku dah ada kerja tetap dalam kerajaan pun, cuma nak la upgradekan diri lepas penat lelah amik degree selama ni..untuk keluarga jugak, untuk mak ayah jugak..teringin sgt nak bagi lebih walaupun ayah berduit dan tak pernah mintak duit anak, tapi sbg anak siapa yg tak nak balas jasa ibu ayah kan?kalau boleh bagi banyak, memang nak bagi banyak..insyaAllah..

Lepas tu SPA dah pun reply emailku..diorang dah terima pun permohonan aku tu..tunggu la panggil exam..tapi tahun ni takde katanya..tahun depan lah tu..harap2 ada rezekiku..tak kisahlah dapat jawatan tak berkenaan dengan bidang pun janji dapat..kerja boleh dipelajari kan..harap murahlah rezeki aku sekeluarga..ameenn...

2 comments:

  1. ameennnnnnnnnnnn Yana...yana, eric kata grill umah aku siap dah..sabtu ni nak pi usha

    ReplyDelete
  2. yaka dah siap linda??satgi kalau aku sampai awal tak pi mana aku lalu umh hang pastu aku amikkan gambar sok aku update dlm blog eh?kikiki..linda dah boleh shoping lampu dgn kipas dah tu grill dah ada..

    ReplyDelete