Yang gojes gojes je

Monday, October 15, 2012

JUST REMINDER

Assalamualaikum


Saja nak buat entry ni, untuk peringatan bersama esp diri ku sendiri..aku perasan, ada orang yg perangai dia suka kondem orang lain, komplen tentang prangai orang lain..bila dah kerap mcm tu, aku rasa mcm tak bagus la atttitude gitu..nanti kita akan rasa diri kita je sempurna,baik,pandai..nanti kita jadi ego, berlagak bagus lebih dari orang lain dan sukar menerima kritikan.kita mudah kritik orang.tapi bila org kritik kita, kita melenting dan tak nak mengaku kesalahan dan kelemahan diri sendiri kan..aku jenis tak suka kritik orang, esp update status kat fb,twitter dsb tentang peel org lain yg kita tak gemar..memang aku ada perasaan mcm tu tapi aku cuma ckp dalam hati, itupun mesti aku akan kaitkan dgn diri aku supaya jgn jadi begitu..bila kita suka cari salah dan kelemahan orang, kita tak nampak salah kita..bila kita asyik cermin diri orang lain tetapi tidak cermin diri kita sendiri, sampai bila pun kita takkan pernah mengaku salah dan sentiasa rasa diri kita betul dan pandai.just reminder dan apa yg sering aku amalkan, kesalahan org yg aku nampak akan jadi cermin untuk aku tilik dan perbaiki diri.silent is better..insyaAllah kalau kita selalu tilik diri kita dan tak cari kelemahan dan kesalahan orang lain, kita akan jadi manusia yg lebih baik dengan izinNya..

No comments:

Post a Comment