Yang gojes gojes je

Sunday, October 14, 2012

ulat menyerang rumputku!

Assalamualaikum..


Betul la orang cakap, rumput carpet memang menternak menatang-menatang tak diundang!huhuhu!kat area depan yg tanam rumput jepun tu ok, sihat je rumput tu, takde masalah maybe sebab direct kena matahari..yang area belah tepi rumah tu, memang aku ada nampak warna rumput tu jadi coklat dah mati..semalam bila tengok semua dah mati, tinggal sikit je yg masih berwarna hijau..lepas tu aku duduk la nengok rumput tu, nampak menatang macam lintah tapi kecik.aku kan rabun, tak nampak sangat..pastu belek punya belek mai aih!ribuan kot anak lintah tu!ribuan?ok tipu..tapi memang banyak gila la..terus aku menjerit kegelian!ayoooo rasa macam menatang tu merayap kat badan pulak..terus panggil hubby..hubby tengok memang betul la ulat, patut lah rumput tu mati.racun takde, hubby sembur je dgn ridsect kasi mati itu ulat yang menggelikan!mati ke tak petang kang kita check.kalau tak mati kena beli racun.rumput jiran sebelah pun mati jugak..kat depan ok..tak tau la dari mana datang ulat tu..tanah kat situ macam lembap sikit, kalau hujan air sedikit bertakung la..maybe tak sesuai kot tanam rumput kat situ...huhuhuhu...nampaknya kena letakkan batu dengan stepping stones je lah....:(


masa memula tanam cantik aje..sekarang dah tak macam ni..rumput tu semua kering warna coklat..rumput jiran tu pun mati jugak..sob sob sob...tengah piki nak buat mcm mana ni..nak letak apa..tak nak biar tanah kosong aje.tak cantik.siapa ada cadangan kot2 masih boleh tanam rumput tapi kena guna racun apa2 ke???

2 comments:

  1. yana, hang letak batu2 semau tepi tu, susun2 dengan kayu..kekeke..

    ReplyDelete
  2. Haaah kan..baru aku teringat pasal kayu..ok2 nanti aku usya2 nak buat mcm mana..hehehe...tenku...grill umh hang siap dah?

    ReplyDelete