Yang gojes gojes je

Sunday, October 28, 2012

nak jual rumah??

Sembang-sembang dengan hubby pasal rumah..tetiba hubby cakap kalau ada orang nak beli rumah kitorang ni offer harga 320k dia nak jual..lepas tu nak beli rumah lain..nak cari rumah semi D tapi maybe jauh sikit la drp umah sekarang.pengorbanan umah jauh dari tempat keje tapi nak umah yg selesa.hahaha..tak sanggup aku kalau jauh sangat.habis duit ke minyak tol ok lagi..penat tu yang tak tahan.so far ada orang tanya nak beli umah aku tu..ejen selalu call hubby aku tanya tak nak jual ke?so far harga dalam 300k.mahai gila kan....ramai nak cari rumah setingkat yg besar.so far belum la lagi piki nak jual..selesa dah dgn rumah skang ni..cukup luas dgn 2 orang anak ataupun kot bertambah lagi sorang pun..cukup la peluh aku menitik2 time vacum dgn mop..rasanya kalau rumah besar lagi tak termampu aku nak mengemas kot.hahahaah..buat masa sekarang belum fikir nak beli rumah lain yg lagi besar..yg ni pun aku takut tinggal sensorang kalau hubby kursus..tak pernah kot hubby takde aku duduk rumah ni.mesti balik umah mak aku..hehehe..ke depan ke depan tak tau la kan..kot ada rezeki..aku tak kisah pun kalau duduk kat sini sampai la pencen.sebab dah selesa sgt, suasana tak hiruk pikuk macam kat kl, rasa mcm duduk kat kampung je..memang tak rasa duduk bandar kecuali kau pergi kl lah kan.hehehe..tambah2 pasni opis aku kat kajang je, lagi la aku selesa.tapi kalau dah mmg rezeki Allah tu atur, tak tau lah kan.aku cuma berhajat kalau dapat 41 aku nak beli apartment area cheras lepas tu nak sewakan..pelaburan untuk masa depan..memula aku ckp kat hubby nak beli kereta lg satu sebab sng untuk aku kalau hubby outstation tak yahlah aku pinjam kete ayah aku.berangan nak beli vios baru la kononnya.hahaha..beli kereta mmg best tapi kereta bila jual tak dpt untung byk pun,tetiap bulan kena byr lak tu.lama2 akan rosak.kalau beli rumah, slip gaji mmg kena tolak loan rumah, tapi kalau dapat sewakan harga lebih tinggi drp loan dah untung balik..rumah pun dah tentu hak milik kita..memang berhajat sangat la nak beli rumah ni..masa memuda dulu membazir je pandai.beli gadget lah,shoping lah.seronok habiskan duit.tak piki kalau simpan duit tu drp benda tak berfaedah, akan senang la di kemudian hari...cis!menyesali kesilapan adalah guru terbaik untuk kita sebenarnya.hahaha..harap-harap murah rezeki lagi lepas ni.ameen...

No comments:

Post a Comment