Yang gojes gojes je

Monday, June 4, 2012

Isteri demand?

Assalamualaikum


Ada seorang kawan merungut, tak berniat nak cerita masalah dia pun...terluah kot..tertekan dengan isteri yg suka mintak beli macam-macam..bukan murah, sampai beribu riban..yg penting semua branded..dia bukanlah pangkat tinggi boleh membeli sesuka hati..sebab tu dia stress..hutang keliling pinggang..isteri masih tak berubah..biar papa asal bergaya, boleh tunjuk kat orang dia mampu pakai barang branded...pernah jugak dengar kes ni dulu, but aku tak kenal sgt pun wife dia..kenal gegitu je..kawan2 la yg dok cerita..aku dgr je..tak masuk campur.mcm aku kata tadi, dont judge people without knowing them..bila dengar kat telinga, aku diam gak..lantak la, tu masalah korang..bagi aku..tak salah la gembirakan isteri, isteri kan penat kerja, masak, buat kerja rumah..sesekali hadiahkan untuk isteri so that dia happy..tapi isteri pun jangan melampau..kesian lah kat suami.suami bukan gaji besar, bukan berpangkat tinggi..kurangkan hidup bergaya sgt tu...dulu bujang takpe, sekarang dha kawen kena pandai manage la...aku dulu sama gak..tapi taste aku takde la tahap beribu riban..ratus2 pun boleh kira dgn jari kot..branded things yg biasa dan mampu milik oleh gred 17 je pun..but bila dah kawen, keperluan untuk perkara lain lbh utama..yg lain tolak tepi dulu.tu pada pendapat aku la..aku tak suka nak komen psl org lain.sebab diri aku sendiri pun blom tentu betul dan masih muhasabah diri.cuma kesian dgn kawan ni..membe kata kdg2 g opis serabut je tgk dia, rambut pun tak sempat sikat..blom kes isteri cemburu buta, maki hamun perempuan lain lagi..adoi...sbg isteri jaga maruah suami..kalau ada masalah kalau boleh tlg rahsiakan jgn bg org lain tau..org ni kan suka mengata lebih sudu dari kuah..tak pasal2 bnda tak besar boleh jd buah mulut orang..fahamlah kan ramai suka sibuk hal orang lain..so hati-hati lah...suami, jgn kedekut dgn isteri..dan isteri, kena faham kedudukan kewangan suami.sekian..

5 comments:

  1. agaknya..laki dia duit byk kot..ikut kan ajer kemahuan bini..kalo laki aku bertuah laaa nak dapat..huwaaaa..melainkan beli ja dengan duit sendiri..huwaaa...

    ReplyDelete
  2. entahlah..suami dia bukan pegawai la.wife pun gred berapa je..aku tak pasti sgt.aku pun org byk cite.btol ke tak tak tau.depa kata kesian kat laki dia.tak terurus.tapi ikutkan sbb syg bini yg cantik tu.aku pun...bertuah la nak dpt...dpt beg carlo rino pun dh kembang gile apatah lagi kalo dpt LV.kekeke..dpt kasih syg cukup lah ye linda..muahahaha

    ReplyDelete
  3. alahai..kesiannya wei, ingatkan laki tu PTD ka hapa kaa..sampai camtu skali,kena suruh bini dia pi dengar ceramah motivasi..kakakaa..pandai ja aku ngata orang..hahahahaha.. kalao dapat LV, aku rasa tggu 10 tahun lagi baru dapat benda lain laki kita bagi..kakakakakaka..

    ReplyDelete
  4. linda,bukan mengata.mengambil ikhtibar melalui kisah hidup org lain.heheheh..LV tu tunggu kita naik gred 52 buleh kut.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..betoi2..52 nanti takpun jusa...kakakakakaka...
      riban2 kan beg tuu...gamaknya tahan lama kot

      Delete