Yang gojes gojes je

Sunday, May 6, 2012

Engagement day

Assalammualaikum w.b.t


Last saturday as i said earlier, we went to Seri Manjung,Perak for my brother in law engagement day..a very long journey with the kids..gggrrr..;) Penuh kereta Alzaku (mampu Alza je,orang kaya byk duit tu boleh la beli honda stream ;p) me, hubby, my brother in law, my mom and hubby's cousin...not to forget si kecik berdua yg tak reti duduk diam tuh..penat berganda rasanya, plus perut masih belum ok sepenuhnya..so our plan nak tidur sana cancel sebab aku tak berapa selesa dalam keadaan 'kotor' nak bermalam kat tempat lain.Jauh juga Seri Manjung ni..it was my 1st time there..one thing aku rasa selesa jalan jauh ni sebab aku 'cuti', so aku tak kalut nak solat bagai mencari masjid.hehe.

Kami dari kl sebijik kereta, dari perlis dan kedah berbijik-bijik juga..Kita berkumpul dekat homestay dulu, siap2 kan sikit hantaran lepas tu terus ke rumah perempuan..ahaa...so excited bila teringat masa zaman aku bertunang dulu...5 years ago i thought...mengembalikan nostalgia indah..hahahaaha..let the pictures tell the story lah ;)



zaraa ni ada gaya jadik model kan?hahaha..time ni kitorang benti kat giant, tunggu yg lain sampai..lepak la sini kejap sementara tunggu family belah perempuan datang amik tunjuk homestay



hantaran pertunangan..tema biru dan pink+merah




selepas menyarung cincin pertunangan dan merisik



ini lah tunang adik iparku, namanya Nisa semasa sesi menyarungkan cincin oleh bakal ibu mertua ;)



posing jgn tak posing...ni mak sedara hubby, mak sedara aku jugak ler...mak teh unna..tapi aku tak pgl mak teh pun.aku pgl una jek..baru lah boleh ngan mcm kawan..heheheh



bergambar bersama tok chik, mak ngah..ni semua family belah hubby..




comel je kan zaraa...aku sedih ms ni sebab aku teringat nanti zaraa dah besar,, nak kawen gini lah..tetibe aku emo tak bertempat..sob sob sob nanti anak mama dah nak kawen, tak duduk dgn mama lagi...huwwwaaaa (kena mrh dgn hubby sbb merepek.haha)



ini mak mertua aku, mak hubby aku la...mak mertua aku ni baik sgt..bertuah la aku dpt mak mertua baik kan...hehehhehe




pengantin tua nak posing atas pelamin jap..sesi syok sendiri plus mengimbau kenangan lalu..hahahah..adoi, gemuknya kami berdua ni.sama2 naik,maklumlah terlebih bahagia.lol ;p



anak2 ku dan pak lang nya..nakai sungguh si ipan.kami tgh makan, dia hlg pi ke mana..tgk2 dia sibuk menggentel hantaran2 tuh..kakakaka



aku dan bakal adik ipar..kitorang sebaya rupanya...dia tua 2 tahun drp adik ipar aku tu..walaupun duduk berjauhan,kira jodoh diorang ni kuat jugak la..harap2 sampai ke jinjang pelamin...amin.......cantik kan pelamin tu..aku ckp kat mak mertua aku,ni bole terus kahwin, pelamin dah cantik, baju dah cantik..hahahaha

 ~
~
~
~
selepas makan dan selesai majlis, kitorang balik lepak kat homestay kejap sebelum keluar berjalan..family lain terus gerak blk perlis dan kedah.mertua aku aje stay satu malam..so destinasi kami ke lumut dan teluk batik..nak ke pangkor tak sempat sebab dah lewat petang..sedey!cuaca amatlah panas, letih tak terkira..muka aku pun dah hitam sebab berjemur tgh panas...huwwaaa!


di depan jeti lumut..kalau nak ke pangkor naik feri dari sini la.dekat je.




kat lumut, apa lagi shopping makanan laut la :)



murah-murah, rugi tak beli.ahaks.



mak mertua aku plg byk membeli...pastu ibu aku..aku beli sikit aje..hehe



zara and irfan with pak usu

 ~
~
~
another destination-Teluk Batik



sah boleh jadi model..hahaha!


 

bergambar je..tak suka mandi laut..huhu



the boys nak naik banana boat..ombak kuat betul masa ni..tergelak aku dgn ekin tgk dorang panjat nak naik tak lepas2..masing2 lebih muatan..kakakaakak..hubby aku tak bwk baju,sanggup tu beli tshirt dgn suar kat situ..naik banana boat suar terkoyak tengah..hahahaha lawak betol la dorang ni!


 

ibu aku dan mak mertua aku..biras yg leka bersembang ;) pukul 9 lbh jugak kitorang gerak balik kl..sampai lebih kurang 12.15 tgh malam...penat tak ingat..sakit kaki,ngantuk sbb pkl 5.30 dah bgn,jalan non stop, empat beranak pengsan sampai pagi!kekekeke..enjoy dpt berjalan dgn family ni..alhamdulillah ;)
 











No comments:

Post a Comment