Yang gojes gojes je

Sunday, May 13, 2012

pasal rumah

Assalammualaikum w.b.t


Semalam pergi ofis pemaju, bayar duit untuk ambil kunci..settle,alhamdulillah..tarikh amik kunci, 1 jun...hhuhu...sempat jugak snap curik2 model rumah kami dlm opis pemaju tuh..kekekekeke...sebelum tu singgah G Classic kitchen bwk ukuran dapur, dan dpt design utk KC.tapi tak confirm lg sebab kene ukur dulu...yg ni I shape,kitorang igt nk buat L shape, tgk muat atau tak sebab tgkp 2 panel takut tak blh buat L shape..but pelan rumah dr arkitek pemaju blh buat L shape, thats why kena ukur dulu..tokey tu ckp dpt kunci terus call dia dtg ukur.harga lbh kurang yg lama juga, murah!grill...belum sempat pergi lagi...hjung minggu ni pulak la :-)

Cakap pasal kitchen, kat bawah ni cina tu lukis design kabinet rumah aku tu tapi ni blom final pun sebab tak ukur lagi..aku lupa nak tambah tall unit yg boleh letak oven dan microwave..nak kena deal dulu tu...aku nak tanya sesiapa yg ada experience la kan, ukuran KC ni 10 kaki bawah 10 kaki atas, melamine dan table top konkrit..pakej harga termasuk hob dan hood jenama Rubine, sinki dalam ada dua belah tu, dish rack, aksesori utk letak pinggan atas dan bawah (ada 2), aksesori untuk ruang kabinet yg kurus sikit tu untuk letak botol2 kicap dsb, satu wall cabinet belah atas yg dia lukis memanjang tu pakai 3G gloss warna putih, soft hinge (bila tutup kabinet tak bunyi dan tetutup sendiri)..harga dia bagi Rm6630...ada diskaun lagi katanya tapi tak cakap berapa..bagi aku sangat murah sbb sblm ni aku g tmpt lain mahai jugak la oit..nak pengsan bg aku yg takde duit ni dengar harganya kekekeke..aku nk tmbh tall unit belah tepi sekali tu, katanya Rm1300..tapi tak decide lagi sebab aku pun bajet jugak..huhu..so kalau sesiapa terbaca blog aku ni lah kan, korang rasa ok tak harga tu??Aku tgk contoh yg kat showroom dia tu kemas cntik je la..lps tu aku ada baca forum yg ramai penduduk kat Kajang Prima dulu amik dgn G-Classic ni katanya kerja kemas, murah dan servis pun baik.Aku pun tgk cam ok je, sebab agak murah la.nak proceed dgn ni je,tapi kalau ada tempat lg murah sila beritahu saya ok!








Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

  1. try visit agrcabinetnwardrobe.blogspot.com...
    harga x mahal sgt dan x rendah sgt

    ReplyDelete