Yang gojes gojes je

Wednesday, May 2, 2012

Macam-macam Zaraa

Assalammualaikum w.b.t


Macam-macam perangai anak dara aku yang sorang ni..memang selalu menjadi mangsa kemarahan mama dengan papa la...hehehehe..geram jugak kadang-kadang tak dengar cakap, suka bukak peti ais main itu ini..tapi aku sentiasa cuba bersabar,kalau boleh mmg tak nak marah dia langsung..tapi kalau dah cakap seploh kali tak dengar jugak memang hulk lah jadinya!piat telinga tu confirm!hahahaha!memang perlu banyak bersabar dengan anak kecil ni..antara aku dan hubby, sebenarnya hubby lebih garang.Kadang2 kesian jugak kat Zaraa ni..selalu kalau papa dia marah, aku akan back up balik..kalau marah benda yg dia buat salah ok, itu cara kita nak ajar dia yg kita tak suka apa dia buat..apa dia buat tu salah..marah pun biar kena pada tempat la kan..macam aku, aku akan marah kalau dia main barang2 dlm peti ais, main kotor, tumpahkan susu dan dia pukul adik dia..selain dariapada tu aku banyak membebel bagi nasihat je..tapi hubby aku tak, dia memang garang segarang-garangnya..dari satu segi bagus jugak sebab at least nti anak2 akan takut dan tak berani nak buat benda yg bukan2..macam aku time kecik2 dulu, ibu aku adalah segarang-garang ibu dalam dunia ni..sebab tu aku baik je kat skolah,bukan kaki lepak,kaki merayap,kaki ponteng sekolah,berpakwe berdating bagai..kalau nak kena hempuk, berani lah buat macam tu..Disebabkan aku takut, sebab itu lah aku jadi orang yg berguna sekarang ni.Kalau ibu ayah aku tak tegas agaknya apalah hidup aku kan...tapi tak semua kanak-kanak dan remaja boleh terima cara macam tu..Bimbang ada yg memberontak pulak..so kita lebih kenal anak kita dan kita tentu tahu the best method that we can use to educate our child.Parenting tips is very important nowadays..if we have time why not we go to the class and seminar to get some information for our kids benefit?? i admit, masih byk ilmu keibubapaan yg aku kena belajar, aku masih lemah, aku akui..hanya pada Allah aku berserah dan berdoa supaya kami suami isteri mampu mendidik anak-anak dengan baik, dan disayangi anak-anak hingga hujung nyawa.insyaAllah tahun depan aku bercadang nak ambil diploma pendidikan awal kanak-kanak, untuk aku gunakan pada anak-anak aku dan juga orang lain..harap-harap impian aku ni tercapai..amin.....



sepit baju bertukar menjadi sepit rambut!hahahaah.inilah antara keje merapu dia di rumah..mama pulak rajin tolong snap gambar..kikiki

 

time ni baru balik dari jusco, me beli set make up mainan untuk dia since dia suka main make up mama sampai habis pecah kan..tengok tu, dia tengah pakai lipstik sambil tengok cermin...errrmmm kalau dah gugurl kan ;)

3 comments:

  1. Yana..kreatif sungguh anak hang, sepit baju dibuat sepit rambut..weh, set mekap tu nama apa? nak p beli jugak kat iris..

    ReplyDelete
  2. takdak jenama wei..aku beli yg murah ja..made in china.hahahaha..kat jusco. rega rm31.90 yg besaq punya siap ada kasut..kalo yg kecik rm15 ja...

    ReplyDelete
  3. linda,rini jcard jusco balakong.jom terjah! hehe

    ReplyDelete