Yang gojes gojes je

Monday, May 28, 2012

keje daaaa.....

Assalamualaikum w.b.t


Masuk opis dah rini..macam lama je cuti kan.cerry berry aku masIh belum elok sepenuhnya...ni tengah sakIT perut la ni..apa pun blog kena update dulu..kekekekek..adoi...lama pulak sakitnya ni haa...pastu elok je tadi aku makan nasi lemak lauk kerang.ubat menambah sakit perut lagi tu.hukhuk..ok, semalam kan aku ckp aku g buat x-ray kat unit pengimejan ginekologi klinik tanling.aku ingat x-ray badan biasa tu..rupanya...menakutkan aku sungguh bilik tu...pastu aku kena baring terlentang. kat atas muka aku tu ada benda apa ntah.untuk x-ray punya la..juru x-ray tu x-ray kat bhg badan aku je, tmpt ada masalah tulang belakang tu..lepas tu dia suruh mengiring pulak..tarik nafas, lepas, tarik, tahan lepas tu mesin x-ray tu ada bunyi2 la...macam teruk je sakit aku kan..dan2 terbayang orang yg buat kemoterapi bagai tu, lagi teruk.bertambah insaf aku masa duduk dalam tu..iyelah...mati itu pasti kan..jangan takut untuk mati, tetapi takut la mati jika kita masih lalai dan tidak beriman kepada Allah yg Esa.

Kenapa dengan tulang belakang aku??takde apa pun..act aku sakit belakang yg agak teruk dalam tempoh 3 minggu ni..sebelum ni ada la rasa sikit-sikti tp masih boleh tahan.yg tak tahan tu sebab aku tak larat nak angkat anak, lps tu ada sekali aku nk bgn g keje, berat gila rasa badan.sakit bila aku bergerak.so atas nasihat kawan2 yg mengambil berat, aku pun buat la check up jumaat lepas kat tanling.doc suggest buat x-ray tp jumaat klinik tu tak buat x-ray lak..so semalam aku pergi la bwk borang x-ray sekali..resultnya 11 jun akan aku tahu dan ada app dgn doctor...menurut kata doc ritu, even x-ray aku menunjukkan nothing serious, aku masih kena buat fisioterapi kat klinik mengikut jadual yg akan diberi, sebabnya aku mmg ada masalah pada tulang belakang dan perlukan fisio untuk membetulkan balik for long term advantage...huahuahua...tapi if ada something yang tidak menggembirakan....errmmm i have to wait the result lah kan..tapi aku bersedia je dgn apa kemungkinan..bersedia untuk tidak bersedih atau menyesal atau patah semangat,sebab aku percaya dan yakin, daripada Nya kita datang dan kepadaNya juga kita akan kembali..mati itu pasti..sakit itu penyembuh dosa..Allah menguji kerana Dia sayangkan kita..serius, aku takkan rasa sedih..aku hanya bersedih kalau aku tak berkesempatan untuk hidup lebih lama kerana tidak sempat melengkapkan amal ibadat aku sahaja.aku takkan sedih kerana terpaksa meninggalkan keluarga,harta benda dan keseronokan dunia..aku hanya akan bersedih kalau aku mati tanpa sempat melakukan amal ibadat untuk membersihkan dosa-dosa aku selama ini...eh apa aku merepek ni kan..hahahah...

Tapi kan, hari sabtu tu aku sakit teruk tau sampai terpaksa makan ubat tahan sakit..lps tu aku mintak hubby belikan plaster tiger tu,aku tampal kat bhg belakang dari malam sampai pagi..Alhamdulillah, sampai hari ni dah 3 hari aku tak rasa ngilu lagi kat belakang tu..berkesan jugak la tiger plaster tu..patut ramai org ckp elok walaupun mahal sikit..aku rasa la..apa pun aku bersyukur pada Allah sebab mendengar doa aku.mana tau kan dengan izin Nya, hilang sakit-sakit aku ni secara tiba-tiba...yg penting aku kena percaya denganNya dan redha dgn apa jua dugaan yg harus aku lalui..aku harap takde apa-apa yg serius la...siapa nak sakit kan?huhuhuhu...amin...

No comments:

Post a Comment