Yang gojes gojes je

Wednesday, April 4, 2012

Bila nak confirm??

Assalammualaikum


26 Mei depan cukuplah 2 tahun aku berkhidmat di jabatan kerajaan..Selalunya pegawai yang dah berkhidmat selama 2 tahun ni dah confirm pun.Yang baru masuk pulak, terkocoh-kocoh kepoh nak g induksi, amik exam sebab nak confrim cepat..Aku??Aku rasa akulah paling pemalas nak amik exam seterusnya mengkomfemkan diri sendiri.kekeekekek

Asalnya masa aku join gov ni, aku dah preggy 3 bulan..tau la org preggy ni bukan larat sgt, nak pulak aku selalu je tak sihat, letih memanjang, kuar masuk spital dan mcm2 lagi halnya, aku ingat nak amik exam tu lepas bersalin kat irfan je..dah bersalin, tungu2 nak isi online asyik fail je sbb jadual tak keluar lagi..bila dah bole isi aku pulak lupa nak isi dah terlepas lagi..huhuhu..nak seribu daya, tak nak seribu dalih kan..kalau aku sungguh2 mesti aku selalu check..tapi dah dasar pemalas+tak piki masa depan, aku buat dek je..hahahaahha.

Induksi aku dah lepas, ujian menaip baru amik bulan lepas hihihi..tinggal exam jpa ni je ha..apa lah pyh sgt aku ni kan..org berlumba2 nak sah cepat, aku rileks je, tak kisah pun..so sekarang ni aku kena kisahkan gak la..aku dah fikir terus jela keje jadik kerani je kat sini sampailah rezeki aku dapat 41 suatu hari nanti..sebabnya aku nak rileks sikitlah..taula keje gomen ni office hour je so aku byk masa dgn family..dan mcm2 lagi la kelebihan..plus gaji pun dah naik, gaji laki aku pun naik, tu yg aku rasa takpela gaji kerani pun kerani la janji halal dan cukup untuk keluarga sudah..bukan senang nak senang kan?huhuhu..

Aku kol JPA, hjg bulan ni baru boleh isi..dan aku mesti isi untuk amik exam terus dan pastikan sekali amik dah lulus!hahahahaha..ada tempoh sampai mei thn depan jek tau.kalau tak, aku takde pergerakan gaji nanti sampailah aku dah lulus exam..huwwwaaa!!!nasib baik start thn ni ada 4 kali sesi exam, so kalau gagal pun aku ada 2 lagi exam boleh amik tahun ni..insyaAllah kena pastikan sekali amik terus lulus..hohohoho...moga aku berjaya ameennn!

No comments:

Post a Comment