Yang gojes gojes je

Sunday, April 8, 2012

Ipan yg notti+baking

Cuti hari sabtu ahad aku cuti masak.yeay!Sabtu makan kat Kenny Rogers..aku belanja RM50..Hubby belanja RM3.50.ceh!Ahad pekena Wong Solo kat Bangi.Hubby belanja.yes!haha!Ipan buat hal lak..lps lunch ingat nak pergi Ikea, beli footstool.Sekali ipan yak yak.Aku lak tak bawak beg dia sebab kat rumah dia dah membuang.Sekali dalam kete senang hati je dia yak yak.Baju lak basah dia minum air pastu dia sembur.Kitorang singgah petronas nak basuh muntut dia dulu.kemain duduk tak diam dalam toilet tuh.seronok lak dia.Dalam kete bg pakai lampin buat sementara.kekekekek..pastu cari Manjaku, aku terus la beli pampers Huggies pull up pants sekali baju baru aku beli terus!hahahaha..pastu aku ajak hubby balik, aku malas la nak g Ikea.balik umah semua tido, aku pun start baking..mood tgh rajin aku buat la kek coklat dgn vanilla..tapi kecewa aku beli whipped cream brand apa ntah tulisan arab..mcm biasa la aku putar guna mixer, pastu tmbh esen vanilla dgn icing sugar..terus whipped cream tuh jadi mcm buih-buih.tak lekat langsung kat kek.hampeh!aku banned terus brand tu.dah la mahal.huwwwaa!


Layan gambar ok!


vanilla cake..aku saja letak warna hijau tu..nampak la lawa sikit kan.kalau rajin nanti aku buat warna warni lak.kek ni plg best mkn ms lps kuarkan dari oven.rangup dan wangi!apa pun resipi MIL aku plg mantop..tapi aku dh hlgkan resipi dia bg.mak..nak resipi kek pelangi!huhu!

 

aku letak cream cheese as toping kat kek tu.pastu ltk strawberry.aku simpan dlm peti.aku bukak nak makan tgk strawberry dh hilang.semua hilang.tgl kek je gondol.tak lain tak bukan itu keje si kakak!


 

sedapnya aku tk ketam ni..aku masak ari khamis minggu lps.aku try masak 3 rasa.ketam tu aku gorend dulu mcm biasa..sedapnnyaa..esok aku nak masak ketam lagi!kakakakaa ketagih makan ketam pulak laki bini nih.
~
~
~
cite pasal ipan pulak


tinggal dia sorang, papa dgn kak long g amik pak lang..so aku layankan dia jap.suruh dia posing.susah betul nk amik gambar si kenit ni.

 

panas, aku bg pakai pampers jek..kekekeke

 

nama pun hero.tak sah kalau tak panjat2

 

aku baru je kemas, dia sepahkan balik..dia mmg tak blh tgk mainan tu duduk dalam bakul.

 

tgh piki nak sepahkan apa pulak.

 

pot pet pot pet dia bc buku..aku tak phm pasal dia ckp bahasa perancis..kah kah kah

 

si rambut kerinting yg comel.mmuaahhh!

 

baca buku terbalik ok.

 

dia tgh leka tgk video masa dia baby.kemain kusyuk.aku amik henpon tu mengamuk dia terus pengsan atas lantai.hahahah!syg ipan mama nih!





thank you for reading this entry!
 




No comments:

Post a Comment