Yang gojes gojes je

Monday, April 2, 2012

niat nak tolong tapi selalu kena balik!

Serik!!!tu jelah aku boleh cakap..sakit jugak hati ni..kita nak tolong orang.Tapi bila ada kesilapan kita jugak yang kena balik.Kita jugak yang dipersalahkan!Pegawai ni bayar hotel rm185, tapi kat bil dia appear dia bayar rm100 je..aku proceed rm180..sebab aku tak pernah tgk bil ada tulis room rate tapi jumlah dibayar lain..EO aku kuiri and cakap Rm100 je boleh bayar,bukan rm185..so aku follow la EO cakap mcm tu, sebab EO aku ni mmg teliti la..aku lak first time tgk bila cenggitu..aku potong cantik2 punya daripada 185 ke 100..aku tak kuiri sebab pegawai ni kerja di perak, kalau kuiri take time seminggu ke 2 minggu..dalam hati aku kesian pulak sebab dia selalu call tanya, means nak pakai duit la kan..dijadikan cite, masa aku potong tu aku call dia tak angkat untuk inform kat dia..so aku proceed jela..keje aku berlambak, bukan nak ingat kol dia je non stop kan..sebab aku anggap agaknya dia salah tgk bil kot..so aku tak kuiri mcm yg aku buat sebelum ni..niat aku satu je..nk tlg bg proses cepat.Tapi!!!dia kol td ckp kenapa claim dia kurang 85 rgt...so pot pet pot pet dgn EO, EO aku pun kol je hotel..mmg btul dia byr 185, tapi disebabkan dia mintak bil awal, 85rgt yg byr kemudian tu tak masuk bil..so EO suh org hotel tu email kat jkr.Bila ckp kat bos, bos pun kata kita byr ikut dalam bil la..mana kita tau dia mintak bil awal bagai..tapi aku la yg disalahkan..kenapa tak kuiri, suruh dia betulkan sendiri..ok fine!Aku memang selalu kena kan!Nak tolong orang dpt duit cpt, kesian sbb opis dia jauh, mana blh dtg kat sini nk betulkan.faks pun tak terima nak yg ori jugak..cukuplah, dah 2,3 kali aku kena mcm ni!dah buat keje ikut prosuder, ada masa niat nk tlg orang, aku jugak yg kena..lepas ni aku tak nak tolong sesiapa lagi dah!lantak la nak dpt duit lambat ke apa ke, tobat aku nak tolong lagi dah!!macam ni la kan keje jadi kuli!!

No comments:

Post a Comment