Yang gojes gojes je

Wednesday, April 18, 2012

Motor+Bedroom set+coffe table

Assalammualaikum w.b.t


Yeay, kerja aku dah beransur2 selesai..kalau ikut kan aku, memang aku nak buat cepat2 jek bagi siap..tapi nanti kalau cepat sgt takde keje bosan pulak kan.semak2 claim tu memang aku utamakan la..just print baucer,susun baucer,tebuk baucer,susun baucer tu kemudian pun takpe..takde la sampai aku kena buat ot..kalau difikirkan, memang aku bosan pun buat keje yang sama je selama hampir 2 tahun ni..tapi nak buat macam mana kan, rezeki aku memang kat sini..kalau aku still jadi reporter pun aku rasa kehidupan aku pun tak sebaik ini..byk masa bersama family, masa beribadat pun senang nak jaga..tak macam dulu.ke hulu ke hilir macam lipas kudung..apa pun tipu la kalau aku kata aku tak rindu buast reporting..nak pulak tgk orang buat stand upper, terus teringat zaman2 anak dara di RTM dulu..Rasanya itulah kenangan yg paling tak boleh dilupakan...kerja yg betul2 kena dgn jiwa dan kemahiran aku..tapi macam aku kata tadi, Allah s.w.t dah aturkan yg terbaik buat kita..Dan aku rasa inilah yg terbaik buat aku..Alhamdulillah syukur tak terhingga..Moga2 aku cepat dapat naik 41 cukuplah..aku nak beli proton preve...kah kah kah tetibe!oit cantik kan preve..alahai aku berangan jelah dulu..duit takde sob sob sob..Hubby aku cakap dia tak kisah dah pasal kereta sebab kete skrg pun dah cukup beso rasanya.Dia dok target nak tukar motor lagi besau je...yg 1000cc tuh..aku ckp boleh...boleh blah!kuikuikui...tunggu la lagi 5,6 tahun ke..pakai je motor 150cc tu, dah cukup laju dah aku rasa mcm nak terbang bila hubby aku pecut..dan2 tu jugak aku say no utk dia beli motor besar sbb nti dia bwk lagi laju kan..aku ni takut sikit naik motor.walaupun enjin tak mengaum macam motor 1000cc tu...eh aku suka betul dgr bunyi enjin motor besau2 nih. nak pulak time dia press minyak motor tu...nasib baik aku takde sakit jantung..kekekekeke....semalam masa balik keje tgh jem2 tuh, ada la motor ni kawasaki yg 850cc punya kaler oren dok sebelah motor kitorang..tetibe rasa kerdilnya kami..ahahahaah..bila dok sebelah motor2 biasa rasa besar dan tingginya motor aku naik, tapi bila dok sebelah motor berkuasa tinggi nih rasa kecik tet sangat!dan2 jugak la 'hubby jom la tukar motor besau camtuh'!kakakakakakak macam lah murah kan main tukar-tukar jek...insyaAllah nanti2 lah..bagi settle duduk rumah baru 4,5 thn ke baru la boleh pikir nk tukar ke tak..dan yg plg penting masa tu aku bukan kerani lagi la kan..hikhikhik


insyaAllah satu hari nanti..tunggu dah stabil kewangan baru lah boleh beli ye en hubby..buat masa sekarang simpan lah impian kamu itu..bini mu ini tidak mengizinkan lagi..ehehehehe



Ok, nak merapu pasal bedroom set dgn coffe table lah plak..minggu ni kedai tu nak hantar dah..aku dah settle byr sampai habis sebab aku malas nk jwb tepon nyonya kedai tu, tnya bila nk hntr..hampeh sungguh..kata bole booking 6 bulan..tapi habuk pun takde..nak duit cepat je..coffe table tu mmg akan jadi tmpt ipan panjat dan terjun lah jawabnya..hahahahah..susah la anak2 aku tuh..lasak kemain, bagi rosak barang je dia tau.huhu!Kunci rumah katanya bulan 6 pulak..lantaklah bulan brp pun.Dah ada ejen rumah call tanya kitorang nak jual tak rumah tu, dia nak tlg cari pembeli..hamboi...cepat je diorang ni kan..tapi lupa la nk tnya berapa harga rumah tu sekarang ni..kiranya setahun 2 bulan gitulah rumah tu dibuat start dr bln 3 thn lepas lagi.Hopefully dpt kunci cepat la..amin..


bedroom set solid..lbh kurang camni la aku beli tapi warna hitam.tolak diskaun rm1600.mintak kurang lagi tak bagi.ikutkan aku, nak beli katil kat ikea.tapi bila campur set almari bagai dah jadi lagi mahal pulak..takpela lupakan.beli yg termampu sudah.janji katil baru.hihi

 

set sofa lebih kurang bentuk gini la kot..aku amik warna hitam, kusyen warna merah..bukan aku yg berkenan tapi hubby aku, sebab dia nak yg sedap bila duduk dan boleh duduk ramai..aku tak berkenan langsung pun, sebab aku nak beli yg ikea punya, 3 seater je cukup, buat apa besar2, semak je.Tapi hubby aku degil, dia ckp ikea punya mahal, 3 seater je pulak tu...aku rasa dia lupa kot yg dia bukan beli umah banglo nak sofa besar gedabak!haha!nasib la..sampai nanti aku tgk tak cantik warna yg aku nak tuh, memang boleh hangin satu badan la kan.hopefully aku berkenan la..lps diskaun dpt rm1250..murah je..lorenzo punya tak mampu lagi;p


aku berkenan ni je..rm1600++ tak silap.kat ikea.tapi harapan tinggal harapan :(

aku target nak beli yg ni letak kat ruang tv kat dapur..murah sikit dr yg atas.rm639 kot..nanti la dpt bonus tahun depan.huhu
 
 




No comments:

Post a Comment