Yang gojes gojes je

Tuesday, April 17, 2012

Teringin baby

Assalammualaikum...


Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk bernafas di dunia ini..dan semestinya masih boleh merapu meraban di blog ku ini..kihkihkih...Ramainya kawan-kawan dan cousin aku yang baru bersalin dan dapat anak.Ada yang anak pertama, anak kedua dan ketiga..Comel betul tgk baby yang suci tu..teringat pulak kenangan masa kak long dgn adik kecik-kecik dulu..sungguh rindu betul saat tu, saat yang pasti takkan berulang lagi..jadi ibu-ibu bapak-bapak, hargailah anak yang ada di depan mata kita. jgn dera anak, marah anak tak tentu hala..Esok kalau tuhan ambil nyawa mereka jgnlah pula kita menyesal sebab tak pernah menyayangi mereka dgn baik semasa hayat mereka...aduh sedih pulak bila igt kan budak2 yg kena dera, kena sembelih dgn bapak sendiri!Biar Tuhan saja yg membalas perbuatan kejam tu!

Kak long dah 3 tahun, adik pulak setahun setengah..nak baby lagi?sungguh hati memang nak sebab aku suka anak yg ramai sebnarnya,sebab aku sendiri dua beradik je, jarak umur pulak 16 tahun!sunyi tak ramai adik beradik ni..kalau ikut cita-cita aku, nak 6 orang anak!hahahaha!tapi dalam zaman yg masuk toilet pun bayar seringgit, lupakan saja la cita-cita tu kan..apa yg penting kualiti, bukan kuantiti..bergantung ikut kemampuan masing2 la..kalau mampu tak salah..aku pulak bekerja, tak payah la anak ramai kalau tak boleh jaga sendiri kan..insyAllah target 3 je kot..tapi no 3 tuh belum lagi la buat masa ni..tunggu umur aku 31 atau 32 tahun kot baru bersedia..kak long dgn adik pun dah besar dah masuk sekolah..takpun entah2 2 orang ni je kot??kekekekeke..alahai rindunya nak mengandung, rindunya nak rasa sakit bersalin!indah dan menghapus dosa2 kecil!

Aku dah ckp kat hubby kalau aku mengnadung kali ketiga, aku nak beranak kat private hospital pulak..nak jugak la merasa kan..hahahaha..lps tu nak hubby teman sebab dua2 anak dia tak dapat tmean dan tgk betapa sakitnya bini dia ni bersalinkan anak dia tuh.kihkihkih..apa pun kita hanya merancang, Allah jua yg menentukan yg terbaik untuk kita..

4 comments:

  1. saya pun teringin nak baby..dh 2 thun kawen tp masih belum ader rezeki...adik-beradik saya ramaia der 13 org..yg bongsu bru darjah 1....dah biasa umah riuh rendah bila dh kawen rasa sunyi pulak

    ReplyDelete
  2. belum ada rezeki lagi tu..sabar ye..betul, klu ramai adik bradik meriah, esp bila2 msg2 dah ada fmly sendiri, meriah kalau berkumpul ramai2 kan..neway, saya doakan moga awak cpt dpt baby ok :)

    ReplyDelete
  3. Tambah jgn xtambah...best woo laki temankan kat bilik besalin..dia pun same2 sakit...iikikikik

    ReplyDelete
  4. mell,kalo teman boleh transfer sakit takpe gak..ni teman tgk je..kekekeke

    ReplyDelete