Yang gojes gojes je

Sunday, April 29, 2012

Hasil HomeDec 2012

Assalammualaikum w.b.t


Seperti yg aku beritahu sebelum ni pasal homedec 2012 kat klcc, maka semalam aku dan suami pun terjah lah ke sana tanpa anak-anak..nasib baik tak bawak depa..kalau tak mau jalan setengah jam aku ajak hubby balik.hahaha..lama berjalan mencuci mata, dekat 3 jam jugak sampai sakit kaki aku pakai kasut Bata tuh..terus hubby aku ajak pergi butik crocs, dapat la sepasang crocs baru...yeay! ;p

Talking about homedec, aku hanya lock price untuk wallpaper sahaja..nak kata murah byk dari yg kat luar tak jugak, tapi lebih murah la sikit..lepas tu aku beli jam dinding yg unik2 tuh..tapi tak byk choice,yg aku berkenan design tapi waran aku tak suka lak..tapi ada la jugak aku rembat 2 set warna merah dan hitam (dia datang sepasang) dan ada 2 set sahaja..aku beli set yg terakhir tu pun amik yg display..huhuhu..jam aku nanti tak sama dgn org punya la sebab dia buat tak byk stok..kira cam special la sket kat situ kan.ekekekeke..murah gak, satu set rm35 dua set jadik la rm70.....hubby aku yg bayar dan tak ckp byk apa aku nak..thx cygku....hihihi ;p


Kitchen cabinet byk pakej yg murah kat kubic..tapi aku rasa pakej2 tu sesuai utk rumah apartment jek..kubic hanya jual brg, kita sendiri kena call installer dan charge utk transportation dan installation, beli sinki paip,hob n hood,electrical dan kalau kena ubah paip semua kena tanggung sendiri..cthnya la kalau amik pakej dapur yg 2k punya,kalau tambah itu ini dah tak jadi 5,6k jugak?so setelah berbincang dgn hubby,kitorang nak proceed je dgn G-Classic...sebab semua complete siap aksesori lagi,soft hinge dan macam2 jugak la utk kabinet 9 kaki atas bawah dgn harga yg reasonable.cuma tunggu siap semua je,tak pyg nak pening kepala kena cari benda lain tu sendiri..utk hob and hood dlm pakej g-classic bg pun dapat brand rubine..sinki double,paip semua la..harapan aku nak dpt rege lg murah kat homedec?nan hado!kikiki

Mostly kat homedec nih semua barangan branded dan high quality, harga dah mmg mahal, bila kat homedec ni mmg boleh dpt harga murah la...mcm aku la kan,bukan aku mampu pun nak beli cermin bilik air rege sampai 700 hengget!hahahaha...so, kalau korang ada 50k dalam tangan baru syok datang sini..lagipun bathroom hardware,kipas lampu semua aku dah beli pun..so tujuan dtg homedec nak survey kitchen kabinet je dgn grill..grill pun semua wrought iron ye, takde besi bodo tuh je..yg tu kena g cari kedai kat luar ye uolsss..hahahah..lps tu aku berkenan langsir kat baguss curtain..aku hampir beli la nk letak kat tingkap dapur yg boleh tarik2 tu org sebut apa ntah,bukan langsir kain tu..alahai lupa plaks...ahahahaha...utk 2 roll tgkp rege rm399..nsb baik aku ingat, main nak beli je.ukuran kang tak tepat sia2 je duit aku hangus!terus tak jadi..hubby ckp nti pergi opis pemaju mintak ukuran semua kita g beli lain,homedec sampai rabu je..ceh bilanya nak pi?esok opis tutup cuti,rini aku keja...makanya gudbye la harapan nak langsir baguss curtain sob sob sob..

Kesimpulannya, kami byk cuci mata je la kat homedec...iye2 kuarkan duit kunun nak lock price macam2 lah..last2 aku hanya habiskan RM170 aje...yeay! :-)

No comments:

Post a Comment