Yang gojes gojes je

Friday, January 6, 2012

Nilai persahabatan

nak story sket pasal my best fren,insyaAllah dunia akhirat..kami dah kenal hampir 6 tahun.Bukan kenal dari sekolah atau dari kecik, tapi kenal masa Nurainn praktikal dekat RTM.Kami sekepala, cuma Anne lebih tegas dan garang orangnya.hahahah sory makcik aku ngumpat kau!

Prinsip kami dalam berkawan,ikhlas menegur salah dan silap serta sering kali beri pandangan ikhlas demi memperbaiki diri masing-masing.cara teguran biarlah kalau boleh kami berdua tidak terasa,gunakan nada biasa, wajah yg ikhlas.Elakkan kata-kata yg menyakitkan hati sewaktu berbicara.Body languange tu describes more than words ada paham??

Susah senang saya, banyak berbicara dengan Anne.Anne tak lokek tolong saya dalam bentuk apa pun, kalau nak dikira banyak pertolongan yg dia berikan dalam keadaan saya susah.Sanggup dtg dari tempat kerja lps habis job untuk bawak saya pergi klinik (ms tu hubby duduk jauh).Sanggup belikan nasi dan ubat untuk saya ketika saya demam dekat rumah.Memang nak menangis la bila ingat smeua tu,menangis sebab terharu dengan keikhlasan dia selama ni.Walaupun kdg2 mulut dia laser takde insurans, tapi saya tak pernah terasa hati sebab saya tau dia sygkan saya sbg sahabat, dan terima baik buruk saya seadanya.

Untuk kau makcik (nama manja Anne), aku nak wish thanks sgt sebab selama ni kau sudi bersama aku susah dan senang.Aku hrp persahabatan ni akan kekal hingga hujung nyawa.Kalau kau gembira, aku pun turut sama,Kalau kau sedih,aku pun terasa.Sayang ko sampai bila-bila makcik huduh!hahahhaha



Zaraa with mummy Anne on her birthday party last year.







No comments:

Post a Comment