Yang gojes gojes je

Sunday, January 8, 2012

Semput kembali menyerang!

Dah seminggu tak sesak nafas, ptg ni rasa balik.Sebab cuti duduk rumah, makan banyak sket la sebab masak kan.Lepas tu oat dgn nestum tertinggal dekat opis.So 2 hari ni tak makan, kolesterol pun tak dibuang daripada badan ni.Dah semput blk dah..Alahai..tunggu hubby bgn tido la nak ajak g jogging.Kesiannya saya.orang gemuk pun kolesterol tak tinggi.Saya ni haa...muda2 lagi dah semput akibat kolesterol yg tinggi..hehehe..act tak de la tinggi tahap merbahaya..tapi kena la pantau dari sekarang.Dah la makan je tapi tak exercise.macam ni la jadinya.Mujur kena awal, kalau dah tua2 sok baru kena?entah2 dah tak sempat pantau itu ini.Serius, korang makan la oat memang rasa perbezaannya.Saya makan time breakfast je tapi kesan dia, seminggu saya tak semput.Kalau kita amalkan sehari 2 kali lagi bagus.Cuma tak tahan muak la..apa kata korang tambahkan keenakan oat tu dengan kismis, potong epal hijau hiris halus2 dan campur dalam oat.Kalau suka tambah kiwi atau strawberry..haisshhhh..kena start beli majalah RAPI lak lepas ni.hikhikhik :p


**lagi 3 minggu nak check kolesterol!

2 comments:

  1. Yana, aku pun dah minum oat..tapi oat 3 in one yang perasa cokelat

    ReplyDelete
  2. yeke.bgslah at leat kita minum,toksik2 dlm bdn kena keluarkan.aku nk try susu alpha lipid tu la.org kata elok.makcik mizi ada jual.aku nk bli kat dia cuba tgk ada perubahan tak.smlm aku men badminton kasi kelur peluh,baru hlg semput.hukhukhuk

    ReplyDelete