Yang gojes gojes je

Friday, January 6, 2012

Pagi sabtu yang indah!

Assalammualaikum and good morning!


Wah,pagi ni panas terik betul.Jemur kain kejap pun boleh kering.what a wonderful day today..alhamdulillah...tunggu hubby blk dari pasar beli lauk ni,lepas tu nak brekpes,mandi *mkn dlu bru mandi gile tak senonoh haha!and then going to Semenyih visit our home progress..Lps tu plan tak tau lagi nak buat apa.

Bangun pagi hari ni rasa happy,bersyukur kerana telah diberi petunjuk atas satu peristiwa yang terjadi.Bila terjadi perkara buruk tu barulah kita sedar siapa sebenarnya kawan dan siapa sebenarnya musuh dalam selimut.Kadang2 kita tak sedar,kita buat baik pada semua org tetapi ada yg menyimpan perasaan dengki,iri hati,tak puas hati atau sebagainya.Kerana kita anggap org ikhlas menolong kita,apatah lagi memang dipelawa untuk ditolong kan.Rupa-rupanya ada api dalam sekam.Mujur juga saya dimaklumkan semalam then baru la saya faham mengapa diungkit-ungkit secara tiba-tiba.Tak sangka selama ni tolong orang tapi hati tak redha.Banyak benda sebenarnya yg baru saya sedari tapi tak apa simpan sendiri je.Yang penting saya rasa tenang lepas diberi petunjuk ni.Pengajaran untuk saya, buat baik dengan org perlu berhati2 kerana jika kita ikhlas tanpa simpan sekelumit pun perasaan buruk, org lain belum tentu lagi sama macam kita.Jadi lebih baik kita jauhkan diri saja,itu lebih baik.

Well, apa program uollsss cuti raya cina nanti?me dah ada program.InsyaAllah kami sekeluarga together with my parents nak holiday ke Melaka.hahahaha mcm best perkataan holiday tu kan?Act my mom tak pernah sampai Bandar Hilir lagi.Tu yang dia nak pergi sangat tu.Hopefully hotel tak penuh la sebab cuti raya kan.Apa tempat2 menarik yang perlu dilawati kat Melaka ek?Kalau uolsss ada cadangan sudi2 la komen ye..tempat2 yg best yg tak boleh tak pergi kalau dtg Melaka.anyone??? :)



Thank you for reading this entry!


2 comments:

  1. aku cuti raya cina dok ngulaq kat umah ja..kekekeke..

    ReplyDelete
  2. yeke?aku memula nak dok umh je,dah mak aku nak g melaka aku nak follow ler.hehehe..wei dah sebulan dah aku weekend selesa dok umh je,malas nak keluar mana2.jimat duit aku.hrp2 berterusan la.hahaha!aku g tgk umh kemarin,tgh tar jalan kat tengah tu.tembok utk letak nama taman pun tgh buat.hang dy byr wirering?

    ReplyDelete