Yang gojes gojes je

Monday, January 2, 2012

No 37!

Rumah saya dah ada nombor weeeee!!!No 37, Taman Semenyih Mewah..heheeheh..kemain excited la pulak kan...mana tak excited, rumah dah nak siap, 2,3 bulan lagi insyaAllah dah boleh pindah rumah baru.Alhamdullillah..Tahun ni harga rumah dijangka naik dan semakin mahal kan??for those yg belum beli lagi, cepat2 la beli ye,tak kira rumah apa pun asalkan rumah sendiri dah ada at least sebuah rumah.Walaupun maybe ada yang duduk kuarters, jgn lupa jugak kena beli ye.Sebab kita bayar bulan2 tapi rumah tu takkan jadi milik kita.rugi sangat...

Well, we all belum pun pi survey kitchen cabinet.Hubby malas.Nanti jelah dia kata..ceh..orang pi la survey mana murah kan.Nanti takde la kelam kabut dapat kunci baru nak kelam kelibut survey sana-sini.Notis nak pindah nanti pun sebulan aje.So we all kena pastikan lepas dapat kunci, kena pindah dari rumah sewa dalam masa sebulan.Means renovation pun kena settle dalam masa sebulan jugak!Mujur tak banyak benda pun nak buat sebab rumah ni dah disambumg sampai belakang.Kira takde tanah la dekat belakang tu dah.Cuma kena buat kitchen kabinet,pagar depan,grill tingkap,plaster syiling, tambah tile dekat ruang depan (porch), awning dekat porch, tambah tile dekat tembok pagar lepas tu cat,pasang wallpaper dekat ruang tamu (feature wall) dengan ruang makan jek..plus lain2 tu mcm kipas, lampu dan sebagainya lah..Tu je..rasanya dalam 2 minggu pun boleh kut siap..huhu!







6 comments:

  1. Yana, kita kena buat checklist dah ni..kekekeke...sabtu ni nak pi tengok umah..jom kita p jumpa di sanaaaaaaaaa..

    ReplyDelete
  2. linda,hang buat checklist dulu.nti aku update apa yg tak cukup.ahahah.kan best kalau ada 50k utk renovation umh.huhuh

    ReplyDelete
  3. wei, kalau ada 100K lagiiiiii best!!!
    yang penting aku nk buat grill dulu...yang lain2 tu lambat lagik..huhuhuhu...

    ReplyDelete
  4. heheh.jadi umh banglo trus gitu klu ada 100k.2,3 bln je lagi linda oi...nak masuk umh baru...

    ReplyDelete
  5. tak sabaqnya Yana..aku nk p tgk jugak sabtu ni.. laki aku ni asik mcm2 alasan bila aku ajak dia p tgk umah.. geram betoi aku..

    ReplyDelete
  6. Sama la dgn mizi tu.dia kata sama ja buat pe nak p tgk.huhu.

    ReplyDelete